דף הבית / אהבה / אהבה נכונה – לפי חשבון!

אהבה נכונה – לפי חשבון!

 s_nosom_100_wp.jpg

שאלתה של מאי לגבי הפוסט "על אהבה"
המאמר הזה מעציב ומזעזע אותי מאוד. למה כל המגבלות האלה באהבה???? למה מישהו צריך לאהוב אותי כדי שאוהב אותו? זה נשמע כמו ביזנס קר ומחושב. אהבה חייבת להיות ללא תנאים. אז איך זה שכבודו כותב על תנאים?

תשובה: אהבה – זהו חשבון אשר נעשה על ידינו, ע"י ההורמונים או ע"י מחשבותינו, בהכרה או בתת ההכרה, אבל כמו לכל דבר אחר בעולמנו, גם לאהבה יש רעיון התחלתי, סיבה, פעולה, מטרה ומשמעות. זה קורה באורגניזם חי, בהמי או רוחני.

אם עדיין אינך מכירה בתופעה זו במלואה, אלא רק מרגישה את חיצוניותה – זה מצביע על "בחינה מוקדמת" של הרגשה – ללא הכרה, ללא השגת סיבותיה ומטרותיה של התופעה (הקבלה מחלקת את התהליך שבו אנו מרגישים במשהו למספר שלבים, וכל אחד מהם נקרא "בחינה", מלשון הבחנה).

ייתכן שזה נעים "סתם להרגיש", הרי "מוסיף דעת מוסיף מכאוב". אבל גם במקרה כזה צריך להבין מי מדבר ומאיזו דרגה, ולא להאשים אותו בכך שתפיסתו את העולם, את האהבה לבעלי חיים או לאנשים, שונה משלך. אמנם כולנו אוהבים את הנאיביות של הילדים הקטנים, אבל כאן "הילדים" דורשים ממני לתפוס את העולם כמוהם – אחרת "מי בכלל צריך את הלייטמן הזה".
?!

3 comments

  1. כבוד הרב היקר (:
    אינני מדברת על אהבה בעולם הזה. אני מדברת על אהבתו של הבורא ואהבתי אליו לאחר כניסה לרוחניות. האם יכול להיות שגם בעולם העליון יש חשבונות קרים ? אנא התייחס.
    תודה רבה *~*~*
    מאי

  2. למאי היקרה,
    מתוך פתיחת אליהו הנביא זכור לטוב
    "פתח אליהו הנביא זכור לטוב ואמר: רבון עלמין, אנת הוא חד ולא בחשבן, אנת הוא עלאה על כל עלאין, סתימא על כל סתימין, לית מחשבה תפיסא בך כלל, אנת הוא דאפקת עשר תיקונין וקרינן לון עשר ספירן, לאנהגא בהון עלמין סתימין דלא אתגלין ועלמין דאתגלין, ובהון אתכסיאת מבני נשא, ואנת הוא דקשיר לון ומיחד לון, ובגין דאנת מלגאו כל מאן דאפריש חד מן חברה מאלין עשר, אתחשיב לה כאלו אפריש בך,ואלין עשר ספירן אנון אזלין כסדרן:"
    פתח אליהו הנביא זכור לטוב ואמר" רבון העולמים, אתה הוא אחד ולא בחשבן(ולא במחשבה) אתה הוא עליון על כל העליונים, סתום על כל הסתומים, אין מחשבה תפיסה בך כלל, אתה הוא שהפקת עשרה תיקונים וקראת להם עשר ספירות להנהיג בכאן העולמות סתומים שלא מתגלים ועולמות המתגלים, ובכאן התכסת מבני אנוש, ואתה הוא הקושר להם ומייחד להם, ומפני שאתה פנימי כל מי שפורש מחברה מאלו עשר, נחשב לו כאילו פרש ממך, ואלו עשר ספירות הן משתלשלות כסדרן".

  3. תקראיי את זה זה מה זה יפהה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest