דף הבית / אהבה / אהבה זה השיא של השלמה

אהבה זה השיא של השלמה

שאלה: אומרים שבן הזוג הוא כמו מראה, הוא מראה לך את כל המומים שלך 24 שעות ביממה. זה צריך להיות ככה, זה אמור לדחוף לתיקון?

תשובתי: אני לא חושב שזה צריך להיות כך, אני לא חושב שהחצי השני צריך כל הזמן להראות לי כמה אני לא שלם בעיניו. אני צריך קודם כל להיות בטוח שהחצי השני כל הזמן נמצא לידי ותומך בי, מה שלא יהיה בי. הוא לומד אותי, הוא מכיר את כל החולשות שלי ומשתדל להשלים אותן בלי להראות לי אפילו שהוא רואה את זה. וגם אני עושה כך. מה ייצא לנו מזה שכל הזמן נראה, נדחוף לפרצוף של השותף והמשפחה, עד כמה אני רואה בו כל מיני דברים שליליים. מה יהיה לי מזה?

שאלה: אז איך אנחנו צריכים להתייחס לפגמים שאנחנו רואים בבן הזוג שלנו?

תשובתי: שאת זה אי אפשר לשנות, אלא רק להשלים. שכך הוא מתנהג, כך נולד, כך נברא, כך אנחנו רואים אותו כבר כמה שנים, לא יעזור שום דבר. אנחנו צריכים לקבל את התפיסה הזו כחינוך, אז אנחנו לא נסבול ולא נגלה את זה על בשרנו. ואז זה בסדר אני לא יכול לשנות אותו, אני צריך לאהוב אותו כמו שהוא. ואותו דבר הוא, הוא לא יכול לשנות אותי אז הוא צריך לאהוב אותי כמו שאני. ואנחנו מראים את זה, זה אל זה, ומתקרבים ומשלימים זה את זה.

שאלה: ואם בן הזוג כל הזמן אומר לשני תשתנה, תשתנה, אני לא אקבל אותך כמו שאתה. מה הוא צריך לענות לו?

תשובתי: הוא צריך לקבל חינוך, הוא צריך לקבל ידיעות ברורות, שזה הטבע, שאי אפשר לשנות. אני עוד לא ראיתי בן אדם שנולד בצורה אחת, ואחר כך על ידי חינוך או כל מיני השפעות זרות, נעשה אדם אחר. אין דבר כזה. אלא רק על ידי אהבה, שאני משתתף עם הצד השני בבניית הקשר בינינו, אנחנו פועלים למען הקשר הזה כל אחד משלים את השני. והעיקר זה בהסכמה, כך בונים את האהבה. אהבה זה שיא של השלמה.

מתוך תוכנית "ישיבת כתבים", 15.12.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest