דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אהבה במקום חרם

אהבה במקום חרם

שאלה: היחס העוין של אירופה כלפי ישראל מפחיד אותי. בזמן האחרון מורגש חרם אמיתי על ישראל בכל התחומים. למה לא רוצים אותנו, מאין נובעת כל השנאה הזאת שהגיעה אפילו לספורט, שהרי הספורט תמיד איחד את העמים?

תשובתי: היחס השלילי הזה מורגש כבר מזמן. בדרך כלל היהודים לא פוגשים בשום מקום קבלת פנים חמה. אבל הבעיה היא שאנחנו לא רוצים להכיר בזה, כי אם היינו מכירים בזה ורוצים לפתור את הבעיה הזאת, אז היינו חוקרים את השורש של השנאה הזאת. חכמת הקבלה מסבירה לנו שהאנטישמיות נובעת מזה, שהיהודים מחזיקים בידיהם את המפתח לחיים טובים ומאושרים בכל העולם.

זה מתגלה במיוחד בזמנינו, כשאנחנו מגלים יותר ויותר מידע על עולמנו, כמה הוא מקושר בצורה אינטגרלית, שכולנו מקושרים זה עם זה. במערכת מקושרת כזאת דרושה לנו תוכנית מיוחדת, חינוך שיעזור לנו ליצור קשרים טובים בינינו. אחרת אנחנו פשוט נאכל זה את זה. האנושות מגלה חוק חדש של אינטגרליות בעולם, כלומר תלות הדדית מלאה ונואשת מאפיסת הכוחות שלה בפניה. מפני שמפסיקות לפעול כל המערכות, שנבנו על ידינו לפני מאה, מאתיים, שלוש מאות שנה.

ידענו איך לחיות בעולם שמורכב מאינדיבידואליסטים, איפה שכל אחד היה בפני עצמו. אבל היום אנחנו מגלים שאנחנו תלויים לגמרי זה בזה. אי אפשר לזוז מבלי לגעת באחרים, הקשרים בין המדינות הם עד כדי כך צפופים, שדרוש לנו סגנון קיום חדש. אפילו בתוך המשפחות איננו יכולים להסדיר יחסים ידידותיים, כולם מסתכסכים ביניהם: ילדים, הורים. הכול מתפרק, מפני שבתוכנו אין את כוח החיבור, הדבק שיחזיק אותנו יחד. הכוח הזה מגיע על ידי חיבור מיוחד לפי שיטת חכמת הקבלה.

עם ישראל נוצר מקבוצת תלמידיו של אברהם, שנאספה על ידו בבבל העתיקה והוכשרה להתחבר ולהתאחד זה עם זה. אבל לאחר אלפי שנים עם ישראל איבד את העקרונות הללו : "כל ישראל חברים", "ואהבת לרעך כמוך", ערבות הדדית כ"איש אחד בלב אחד". זה נשאר רק במילים, אבל אנחנו לא מרגישים שום קשר בינינו. כשחזרנו לארץ ישראל, לא בנינו את עצמנו כפי שראוי לעם ישראל, שחייב להיות מאוחד, כאיש אחד.

כל העמים כועסים עלינו דווקא בגלל שאנחנו לא מקושרים בינינו בקשרים נכונים ולכן לא מראים דוגמה לאחרים. אם עם ישראל יסדיר בתוכו יחסים טובים, נרגיש, איך לתוך העולם יזרום אושר ושגשוג, כוח הטוב של איחוד. זה אומר, שעם ישראל יהפוך להיות אור לאומות העולם, בכך שמראה לכולם דוגמה, כיצד צריך להתחבר. לכן העיקר עכשיו, זה להשיג איחוד בתוך עם ישראל. ואז כל העולם ירצה לחקות את הדוגמה הזאת. עִם כל יום העולם ידרוש ביתר תוקף מישראל לשמש דוגמה לשיטת האיחוד הזאת, ואנחנו חייבים ללמוד, איך להפוך להיות דוגמה כזאת.

הטבע קושר את כולנו בינינו באופן טבעי, אבל אנחנו חייבים בעצמנו להפוך את הקשרים האלה לטובים. המשימה של עם ישראל היא ללמד את זה לכל אומות העולם. מקור האנטישמיות הוא דווקא בזה שישראל לא מגלה לעולם את שיטת האיחוד. אם עם ישראל היה מתאחד, אז כל אומות העולם היו מרגישים את זה ולומדים מאיתנו. זה נקרא להיות "ממלכת כוהנים וגוי קדוש". היחס של כל העולם כלפי ישראל היה משתנה מיד משנאה לאהבה והודיה על הדוגמה הטובה. אנשים היו באים אלינו ללמוד כיצד להשיג איחוד.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 31.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest