דף הבית / אהבה / זוגיות / אדם, חווה ונחש

אדם, חווה ונחש

אדם, חווה ונחשמה הרלוונטיות של סיפור אדם, חווה והנחש ליחסים בין גברים ונשים כיום? האם ניתן ללמוד ממנו משהו?

(מתוך התוכנית "שאל את המקובל" מה – 28.2.08. לצפייה בתוכנית המלאה)

7 comments

  1. תלמידה מתמידה

     שלום לרב ולקוראים,

    שאלתי: האם ה'נחש' הוא מלכתחילה נמצא בתוכנית כדי לזרז את ההתפתחות? יוצא שגם הוא 'עזר כנגדו'.

    שאלה נוספת שאולי קשורה יותר לפוסט 'למה בוגדים', האם המעבר לבן\בת זוג אחרים ("פיזור הניצוצים של הנשמה?") שמתרחש באופן  מאוד גבוה בתקופתנו קשור לזירוז תהליך ההתפתחות הרוחנית?

  2. שלום, אני לומד אתכם באינטרנט ומדי פעם בא לשיעורי בוקר בבני ברוך בימי חמישי, רציתי להגיד לך שאני מאוד נהנה מהשיעורים שלך, רציתי להתייעץ איתך, לאחר זמן ארוך של לימוד עצמי, הבנתי שכל המטרה שלי היא להגיע להשפעה, אבל ככל שאני לומד יותר אני רואה שההשפעה רחוקה ממני ומה שנותר לי הוא רק לבוא בבקשה לקבל את כח ההשפעה מהבורא. הבנתי גם שהדרך הנכונה להגיע לדביקות עם הבורא היא דרך יגיעה בעבודה בקבוצה והשפעה לקבוצה, האם זוהי  הדרך הנכונה?

      

  3. אסתר המלכה:)

    שאלתי היא, האם תמיד היו הומוסקסואלים, או שזוהי תופעה של האגו החדש? כלומר, האם הכוחות בעולם הרוחני הביאו להכרת מציאותינו את הטבע החד מיני? שמעתי שגם בבעלי חיים קיימת תופעת החד – מיניות. תודה.

  4. הבנתי כי אנו חיים בעולם מדומה, וכל מה שאנו חווים הוא אשליה הנשקפת לנו מחמשת החושים.הבורא נמצא בחיבור/בקשר שבין האנשים והזולת הוא "אמצעי" עבורי, שהרי גילוי יחס נכון לזולת יביא אותנו לגילוי הבורא בתוכנו.שאלתי: האם זוגיות בעולם הגשמי (יחס גבר אישה) הוא גם "אמצעי" להגיע ליחס נכון בין הצד הגברי/נשי שבפנמיות שבי?

    האם הבורא נמצא בקשר הפנימי הזה?

  5. חד מיניות מהווה כ- 10 אחוזים מהאוכלסיה והוא כנגד ספירת מלכות

    שאינה יכולה להשפיע רק לקבל לעצמה.

    ביחסים שיש בהם פריה ורביה הזכר משפיע לנקבה, ונוצרים חיים חדשים ותולדות, ביחסים חד מיניים למיניהם, אין פריה ורביה, כי הם מקיימים את עצמם בלבד. לכן התורה אוסרת על משכב זכור (למען עצמו) מפני שייעודו של הזכר להמשיך האור לנקבה (שהיא כלי, מכאן נטיית הנקבה להיות תכליתית:ראו קשר בין כלי לתכלית) כדי שיהיו תולדות, מה שאם כן  במשכב זכור אין המשכה של האור לקיום התכלית הנרצה. 

  6. הומסקסואליות תמיד הייתה, כך אמר הרב  – כשנשאל על כך , במסגרת ההרצאות "הקדמה לספר הזוהר".

  7. שלום לך רב לייטמן ולקוראים.

    שאלתי היא: מהו הקשר או השורש הרוחני של אישה שטובלת במקווה לשם טהרת המשפחה. אני משערת שע"פ הקבלה זה מסמל איזשהו תהליך המתרחש ברוחניות …אבל אשמח אם יש לכך הסבר כדי שאוכל לקשר בין המעשה הגשמי לבין התהליך הרוחני שהוא מכוון כלפיו או שבכלל זה מציין משהו אחר לגמרי .אודה לך אם אקבל הסבר .

    ותודה גדולה על העבודה החשובה שלכם .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest