דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם, זה מה שנמצא בפנים

אדם, זה מה שנמצא בפנים

שאלה: יש באדם כמה שלבים של רצון. לפי איזה מדד הוא ממיין אותם?

תשובה: באופן כללי, את המדידות עושים לפי ה"אורות" שנכנסים לתוך ה"כלים", כשאני מתגבר על האגו שלי.

הרי אני לגמרי לא רוצה להיות בקשר עם הזולת. שהעיניים שלי לא תירְאנה אותם בכלל. אבל אני מתעלה מעל עצמי ומקבל, "קונה" את הרצון שלו, כמו עליון כלפי התחתון, כדי לעורר עליהם "מ"ן" (בקשה לתיקון), לקבל "מ"ד" (מענה על בקשה הזאת) ולהעביר לו. כך אני מתפתח, דווקא בזכות זה שאני משחק את התפקיד של העליון כלפי האחרים.

שאלה: ואיך זה קורה? בעולם שלנו, פרה לא הופכת להיות בן אדם, ומתוך האבנים לא צומחים העלים…

תשובה: תתאר לעצמך את חיי האדם: אחרי שסיים את הלימודים בבית הספר הוא הלך לאוניברסיטה, הפך להיות מהנדס, אחר כך מדען, ובסוף השיג הכרה מכולם. אבל אם נתבונן על הגוף שלו, אז הוא להיפך, הפך להיות תשוש עם הזמן. פעם הייתה לו בלורית שיער, ועכשיו רק קרחת, פעם היו כוחות ובריאות, עכשיו רק מחלות.

אנחנו לא רואים מה מתווסף בדרגת האדם, כי את זה הוא מקבל מהאחרים. בעולם שלנו אי אפשר לזהות את זה, כאן בצורה הפיזית אנחנו דומים לחיות, והאדם נמצא בנו בפנים, זו הרמה הפנימית שלנו.

וכדי לעלות אליה, צריך לחבר את עצמך לזולת, לחברים, כנגד הרצון שלך, בהתנגדות. בשביל זה אני חייב להתעלות מעל האגו שלי ולהתחיל לפעול לטובת הזולת. אז אני אתחיל להרגיש אותו ואוכל לקבל את הרצונות שלו. בצורה כזאת אנחנו נרכיב את הקשר של העליון והתחתון, ותהיה לי האפשרות להתפתח, להעביר לו את האור, המילוי.

אדם, זה מה שנמצא בפנים

בעל הסולם "הקדמה לספר הזוהר", 11.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לגדול להיות אדם
הבקשה לעשות ממני אדם
אדם – מדרגה שלא נמוגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest