דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם הוא תולדה של הטבע

אדם הוא תולדה של הטבע

שאלה: ישנה דעה רווחת שהעולם כבר לא יחזור למצבו הקודם. לא תהיה תיירות בהיקף שהיה קודם. גם תחומים כמו אופנה, ספורט, אומנות כנראה יתחלפו.

אומרים, שהמעבר בין המדינות יהיה קשה בגלל בדיקות רפואיות. האדם יצטרך להוכיח שהוא בריא ורק אז יוכלו לאפשר לו להיכנס למדינה. ודאי שהמידע הבריאותי יהיה שקוף לכולם. אבל מאחר ואנחנו יצורים אגואיסטיים, אז המידע יכול להיות מנוצל גם למטרות לא הכי טהורות. תאר לעצמך שבמדינות מפותחות למשל יהיה מידע זמין אודות ראש ממשלה של מדינת העולם השלישי: כל המחלות שלו, ההפרעות הנפשיות, הרפתקאותיו המיניות וכולי. טבעי הדבר, שאם אדם כזה ירצה להיבחר אפשר לתאר איזו השפעה תהיה למידע? ואז אין צורך בשום מלחמה, מובן איך אפשר יהיה להשפיע על מנהיג כזה. האם כל זה מקדם את האנושות למדרגת ההתפתחות הבאה?

תשובתי: ראשית, אם מדובר על המדרגה הבאה, אז היא תהיה אחרת, מדרגה של התפתחות ולא של נסיגה והשפלה. שנית, אני לא חושב שאדם צריך לפחד ממשהו או להתבייש במשהו. כולנו תולדה של הטבע. ואם קיימות אצלנו נטיות מסוימות שניתנו לנו מהטבע, אז אנחנו לא צריכים להסתיר אותן במיוחד.

פשוט בחברה שלנו הכול מוגזם מאוד. מה אכפת לי מי אתה ומה אתה? זה עניינך האישי, איך אתה מביא את עצמך לידי סיפוק, מה אתה אוכל ובאלו סרטים אתה צופה. אני רואה בזה מידה של חוסר התפתחות של החברה האנושית. למה אנחנו צריכים לשים לב לדברים כאלה ? זה נושא אישי גרידא, אנושי.

לכל אחד מאיתנו יש הרגלים רבים ושונים שאותם הוא נושא עוד מבית ההורים. הרי אתה לא חולק עם כולם, מה בדיוק מוצא חן בעיניך במזון. האחד מעדיף צפרדעים, השני מעדיף בשר, השלישי אוהב דברי חלב או רק מזון מהצומח.

שאלה: כלומר אתה לא צופה בעיות בנושא הזה, שקיים כזה מגוון של תכונות?

תשובתי: אני סבור, שהאדם צריך לשים לב להתפתחות הרוחנית שלו. ולגבי מה שהגוף הבהמי מושך אותו אליו, אין  שום חשיבות. זה נברא על ידי טבע ולא ניתן לשינוי. לכן צריך להיות למעלה מזה, להבדיל את הגוף הפיזי מהנשמה הנצחית ולעסוק רק בה. ואילו לגוף הבהמי לתת את מה שהוא צריך לצורך תפקודו ולא יותר.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 26.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest