דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אבות מרוממים, ובניהם האגואיסטים

אבות מרוממים, ובניהם האגואיסטים

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"וכמו שאמרו רז"ל: "האבות קיימו כל התורה, עוד בטרם שנתנה". שפירושו, שמתוך רוממות נשמתן, היה להם היכולת , להשיג ולבא בכל דרכי ה'."

האבות היו שייכים לכלים זכים, גו"ע, לכן לא היו צריכים את התורה, כי תורה זה האור שמתקן את העביות של הרצון, אבל הם לא היו עבים, אלא היו זכים. כל התורה היא השפעה ואהבה, והם יכלו לקיים אותה מתוך רוממות וזכות של הנשמות שלהם.

ואילו כל הכלים היותר נמוכים כבר לא יכלו לקיים את זה סתם כך, אלא היו צריכים להצטייד בעביות מספקת של הרצון, כדי לרצות בסופו של דבר להתנתק ממנו ולקבל את התורה, שעל ידי המאור המחזיר למוטב מתקנים את עצמם.

כלים של חסד, גבורה, תפארת, מתקנים את עצמם ללא המאור המחזיר למוטב, אלא דבוקים באור פשוט מתוך הזיכוך שלהם. הם ידעו את כל התורה באופן אינטואיטיבי, כי הכלים שלהם נתנו להם ידיעה על פעולות ההשפעה. אבל הבנים שלהם, נצח, הוד, יסוד, כל יתר הנשמות שיבואו אחריהם, הן כבר שייכות לכלים דקבלה ולכן הם לא מסוגלים, לא להבין ולא להרגיש ולא לתקן את עצמם מתוך ההבנה והזיכוך שלהם.

כי בעביות יותר עבה צריכים לקבל את המאור המחזיר למוטב. קודם כל הם צריכים לגלות את כל עומק העביות של הרצון, להכיר עד כמה שהיא רעה בדרגות של מצרים, ב- 400 שנה.

זה מה שאברהם שאל עליו: "אני מילא, שייך לחג"ת, שמתוקנים מעצמם, אנחנו זכים, אנחנו קרובים אליך. אבל מה עם הבנים שלי, במה אדע כי אירשנה?".

והבורא עונה לו: "אל תדאג, הם יהיו בגלות, יאספו את כל העביות ואז יבינו בהכרחיות הקשר איתי". אברהם שמע את זה ונרגע. לכלים דהשפעה יש נטייה טבעית לבורא. וכלים דקבלה יכולים לייצב איזה שהוא יחס לבורא רק על ידי זה שיעברו גלות המספקת לגילוי הרע שבהם.

שיטת התיקון היא שונה לגמרי בכלים דהשפעה, בגו"ע, ובכלים דקבלה. "אבות" ו"בנים", אלה שתי מדרגות שונות. בנים, הם כבר אגואיסטים, כמו שאנחנו רואים.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 05.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
זכות אבות
בהסתמך על הזכויות של קודמינו
הגיע זמנם של הנכדים

2 comments

  1. השיעור הראשון של תורה היה מעניין מאוד,מאוד רוצים לראות המשך בשיעורים

  2. יש לי שאלה,שבן אדם שהגיע לדרגה כל שהיא,נגיד 3 נפטר מהעולם מה קורה איתו,נגיד שהוא מתגלגל נשאר בו מודאות מהחיים הקודמים או לא,נודה לך ממראש אליהו ושירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest