דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אבא ואימא עליונים המבינים אותנו

אבא ואימא עליונים המבינים אותנו

הבריאה מתחלקת לשלושה חלקים:

1. שורש של האור, אליו מתייחס הכול, החל מעולם אין סוף, ד' בחינות של התפתחות האור ומנקודת הבריאה ההתחלתית, ועד לעתיק ואריך אנפין של עולם האצילות. כל זה נקרא שורש או מקור אור המוחין (חכמה).

2. אור המוחין עצמו (חכמה) המיועד עבור הנבראים ואליו אנחנו כל כך משתוקקים. הוא נמצא באבא ואימא של עולם האצילות.

3. זו"ן (זעיר אנפין ונוקבא) של עולם האצילות, וכל מה שנמצא מתחתיו: כל עולמות בי"ע (בריאה, יצירה, עשיה), וכל הקליפות הם למעשה גם כן חלקים של זו"ן, כל זה שייך לנבראים המקבלים את אור המוחין.

בכל הפריטים חשוב לנו להבין את ההבדל בין מקור האור, עתיק ואריך אנפין ואבא ואימא, כדי שנוכל להתחבר באמת עם אבא ואימא. כי הרי בהם כלוא שורש הנבראים, ואותם עלינו להשׂיג. הם נקראים "אבא" ו"אימא" עליונים הנמצאים בזיווג בלתי פוסק (זיווג דלא פסיק). עתיק ואריך אנפין, כדי להיווצר בעצמם, לוקחים חלקים של הרצון לאחר השבירה שלא היה להם שום קשר איתו. לכן הם יצאו אין סופיים עבורנו ומשמשים כמקור של אור המוחין.

עתיק לוקח ג"ע מכתר של עולם הניקודים, אך גם "גונב" לעצמו את החלקים הכי עליונים והכי טובים של כל שאר הפרצופים, היכן שנמצא כל האור (ג"ר דאבא, ד"ר דאימא, 7 כתרים…). הוא לוקח לעצמו הכול ונשאר בלתי תלוי בכל מה שמתרחש שם למטה איתנו, עם הנבראים!

יוצא, שאבא ואימא דאצילות מקבלים רק את החלק התחתון (ז"ת) מאבא ואימא דניקודים, את אותם החלקים שגרמו שָם לשבירה. זה אומר, שהם פגומים על ידי השבירה, כי הם אשמים בה! הם נאלצו לבטל את עצמם אפילו שהם לא נשברו בעצמם, אך נפגמו.

עכשיו דווקא אותם אבא ואימא אוספים ומרכיבים פרצופים חדשים מהכלים, הרצונות השבורים של עולם הניקודים, וזה מאוד עוזר לנו בתיקון! כי הרי הם משיגים "זיווג בלתי פוסק" ואת "קודש הקודשים" (ג"ר של אור החכמה), אך כל זה ברצונות שנפגמו בכך שהביאו לשבירה. וכעת כשהם משׂיגים את "קודש הקודשים", הם מסוגלים לדאוג לנו, כי הרי הם בעצמם עברו דרך כל הקלקולים ועשו תיקון. עכשיו הם מוכנים לדאוג לנו ולשמור עלינו מטעויות, באמת לשמש לנו כ"אבא" ו"אימא" עליונים. "נתמזל" מאוד מזלנו שכאלה רצונות גבוהים עומדים עכשיו בראש של כל תהליך התיקון שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 10.01.2011

2 comments

  1. בס"ד בוקר אור לכולנו יחד בחיבור יחיד ומיוחד,היום יום שלישי פעםיים כי טוב רציתי להקדיש לזכרם את המאמר המאלף על אבא ואמה עליונים,להקדיש אותו לעילוי נשמתם יהי זכרם ברוך.ויתחבו לאבא ואמא העליונים אשר השיגו את קודש הקודשים,אחרי שאספו את כל הנקודות השבורות ולקחו אותם לתיקון בעולם האצילות לתקן את השברים כי הם עצמם עברו את כל הקלקולים

  2. בס"ד בהמשך לתגובה על המאמר על אבא ואמא עליונים,אשר עברו את כל הקלקולים שאנחנו עוברים כאן בחומר,לכן הם מסוגלים לשמור עלינו מטעויות ולדאוג לנו לתיקון ,הם עומדים ושולחים לנו רצונות לתיקון הכללי שהוה לחבר את כל הנשמות השבורות .יהי רצון שכולנו נתחבר בשמחה ובאהבה לשירת הבריאה המופלאה ונזכה להלל ולשבח את הכח העליון הדוחף אותנו יחד לחיבור עם המיוחד ששמו אחד.אמן כן יהי רצון,שלכם שולמית אילת קרית-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest