דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתווה את הכיוון מראש

תתווה את הכיוון מראש

בעל הסולם, מאמר "השלום":

"כי הכל רואים, איך חברה גדולה, כמדינת רוסיא, בת מאות מליונים, שלרשותה עומד ומשמש שטח אדמה העולה על מדת אירופה כולה, עם רכוש של חמרים גלמיים, שכמעט אין דוגמתו בעולם כולו. ועם כל זה, צא ולמד מה עלתה להם?

כי לפי עשרה של המדינה הזאת, ומרבית החברים, לא היתה צריכה לכאורה, על פי שכל אנושי, להגיע לידי כך. אולם חטא אחד חטאה האומה הזאת, והשי"ת לא יסלח להם. והוא, כי כל העבודה הזאת, היקרה והנשאה, שהוא "ההשפעה לזולתו", שהחלו לעבוד בה, צריכה שתהיה לשם השי"ת, ולא לשם האנושיות."

שאלה: מה זה אומר "לשם השי"ת"?

תשובתי: קודם כל, לא מדובר בדת. המושג "לשם השי"ת" מסמל, שאני בונה את ה"כלים", הרצונות, כדי לגלות בתוך "הכלים השבורים" את השלמות של הכוח העליון. העניין הוא לא סתם בבניית מערכת חברתית מושלמת, אלא זה עוד תוספת של כוח נוסף הראשון, הקדמון של הבורא, שאותו אני מגלה.

כלומר, אני מגלה עוד תופעה מיוחדת חוץ מהיחסים בין ה"אור" וה"כלי". כי היחסים בין ה"אור" וה"כלי" אני מגלה גם עכשיו: יש לי גוף וכוח החיוּת שבו. אלא שזה לא מספיק. זה לא מספיק להרגיש את עצמי טוב, רענן, בריא, חי אין סוף שנה, מרגיש את הכול והכול בסדר גמור, בנוסף לזה אני צריך להרגיש ולתפוס את המדרגה העליונה, את מי שברא אותי ובנה את כל הנסיבות של החיים שלי. אני חייב לגלות אותו ולהגיע עימו לדבקות כדי לעשות לו נחת רוח. ואז הוא עושה לי נחת רוח ואנחנו מגלים יחד את נחת הרוח ההדדית הזאת שנקראת "נקודת הדבקות", "טיפת הדבקות".

וזו היא המטרה. לאט לאט אנחנו נברר אותה ונכוון אליה בצורה מדויקת יותר. ולהיפך, אם אנחנו לא מכוונים אליה, אז כל השרשרת הזאת של החישוב הנכון לא עובדת, ואנחנו לא נשיג את התוצאות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 08.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דחפים נפלאים והרסניים
עבודה גלובלית על הטעויות
עבודה יומיומית למען התיקון הסופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest