דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשתוקק לאור החכמה!

תשתוקק לאור החכמה!

שאלה: ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", בעל הסולם כתב שהאדם חייב להשתוקק להבין את החומר הנלמד. זה שייך גם ללימוד ספר הזוהר?

תשובתי: כמובן! כי הרי גם בתלמוד עשר הספירות וגם בספר הזוהר, איננו מבינים שום דבר. אך להבין זה אומר להשתוקק לדעת. לדעת ולא להבין! ההבנה מגיעה אחר כך. תחילה צריכים לדעת, כלומר לגלות את העולם העליון, להתחבר בהשתוות הצורה עימו, כמו שנאמר: "וידע אדם את חוה".

ברוחניות, אור החכמה מגיע במידת תיקון הרצון באור החסדים, ולא בהתאם לעבודה הנפלאה של תאי המוח, לזיכרון ולאימפולסים (דחפים) חשמליים, העוברים דרך המוח. ניתן לחבר למוחו של האדם אלקטרודות ולהוסיף תאי זיכרון, בזה אתה לא תעזור להשׂגה! הכול תלוי בתיקון על ידי אור החסדים, ואז לאור החכמה יש במה להתלבש. חיבור בין החכמה והחסדים נקרא "וידע אדם את חוה, אשתו". כי הרי אדם זה חסדים, וחוה זה חכמה המלובשת בחסדים. רק בהתאם לעיקרון הזה, אנחנו יכולים להתקדם. לכן, לא משנה מה שנלמד, זוהר או תע"ס, אנחנו צריכים לחשוב רק על תיקון הרצון, המקום שבו יתלבש אור החכמה.

אז, אנחנו באמת נהפוך לחכמים, נרכוש חכמה פנימית כשאור החכמה יתלבש באור החסדים הפנימי. והחכמה חיצונית שבה שולטים "חכמי ירושלים", כפי שבעל הסולם מכנה אותם, אנחנו לא מכבדים. כמה שהאדם לא ילמד בצורה הטובה ביותר בעל פה, את כל מה שכתוב בספרים הקדושים, זה רק יבלבל ויסבך אותו. אין זה אומר, שאיננו צריכים לדעת את הטקסטים האלה, אך אנחנו צריכים להשתוקק לגילויים, לאור חכמה המלובש באור חסדים, ולא למילוי השׂכל במידע שבספרים האלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
השתוקקו והשיגו
שהרוחניות תהפוך לחיינו…
לגלות את הזוהר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest