דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשחות במעגלי האור

לשחות במעגלי האור

הרצון שעובד עם המסך נקרא "קו" וללא המסך נקרא "עיגול". שיתוף הפעולה בין היושר והמעגלים מניע את הרצונות/נשמות. העיגול והקו הם שתי צורות התנהגות שונות: יושר – פרטית ועיגול – כללית. עיגולים מתייחסים לרצונות כאילו שאין להם מסך ולכן מזיזים אותם כמו בשדה מגנטי או בשדה גרביטציה, מביאים בחשבון לא את מידת תיקון הכלי עצמו אלא את הכוח שפועל בחלק זה של שדה. לכן, עיגולים יכולים להשפיע על רצונות ולהזיז רצונות שאין להם מסך. בעוד ש"יושר" מתעסק ברצונות שעברו צמצום א' (צ"א) ולכן שייכים לאותם הרצונות שיש להם מסך אנטי-אגואיסטי. אם אין לך מסך, הקו אינו משפיע עליך, אינך שייך אליו כיוון שאין לכם אף תכונה משותפת.

כעת אנחנו נזרקים ממקום למקום רק באמצעות כלים דעיגולים, וזה נקרא "סביבה". מערכת הקשר בין הנשמות שלנו כפופה לחוקים האלה. בה פועלים "עיגולי צמצום א'" שמרכזם בנקודות המלכות, ועיגולי "צמצום ב'" עם מרכזים בנקודות הבינה, שם מסתיימים רצונות דקבלה ומתחילים רצונות דהשפעה. על כל חלק של רצון, כל פרט מינימלי שכולל בתוכו את שני סוגי הרצון, צמצום א' וצמצום ב', פועלים עיגולי צמצום א' וצמצום ב'. נגיד יש לך רצונות שאפשר לבררם כבר עכשיו ויש כאלה שבלתי אפשרי לבררם עד גמר התיקון. ובהתאם לכך יפעל עליהם תדר של שדה מסוים ולא אחר.

כלומר, אנחנו נמצאים בתוך שני השדות האלה שמקיפים אותנו: שדה צמצום א' ושדה צמצום ב'. בתוך שדה כללי זה כלולה התוכנית כולה, תכלית ומחשבת הבריאה, כל המצבים שלנו נכללים בה עד גמר תיקון. עלינו רק להתאים את עצמנו לשדה הזה. אך מה עליי לעשות, אם אינני מרגיש את השדה הזה? זהו אור מקיף, ואני לא מסוגל לתקשר עם האור. לכן אני מתקשר עם הרצונות, עם החברים – חלק כלשהו מהמערכת הכללית, ומשתדל להידמות לה באופן מקסימלי בהתאם לחוקים הנכללים באור.

בצורה כזאת, אתה מקבל השפעה גדולה מהאור. אתה מתחיל להיות רגיש אליו וכך הוא משפיע עליך יותר. האור בעצמו אינו משתנה, הוא קבוע. אך עליך לעדן את הרגישות שלך ואז תרגיש השפעה חזקה יותר משדה אור זה. וכך תתנועע בתוך השדה הזה! כמה שתהיה יותר רגיש לאור, כך תתחיל לשחות מהר יותר בשדה הכוח הזה, הנמשך מההיקף אל מרכזו. במרכז השדה יכול להיות בו זמנית חושך והשפעת כוח גדולה יותר, אך בזכות הניגודיות אתה מגיע מהר יותר לפעולה ב"יושר". כך מתוך תנועה במעגלים אתה מגיע ל"יושר" ורוכש מסך.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 01.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
גימטריה של רגשות
אור המותח כמו מיתר
צמצום א' וצמצום ב'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest