דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרופה נפלאה שנקראת "זוהר"

תרופה נפלאה שנקראת "זוהר"

לתת יגיעה "כשור לעול וכחמור למשא", זה אומר, לעבוד מבלי להרגיש שום טעם. אני קורא בספר הזוהר, מפני שהרופא אמר שזה פועל כמו תרופה שתעזור לי להבריא. בדרך כלל זה לא נעים ולא קל, זה מנוגד לרצונות של הגוף שלי ולא תואם את הטעם שלי. אבל הרופא רשם לי ואני עושה את זה.

אני לא משתוקק על ידי הקריאה הזאת של הזוהר לגרום הנאה למוח וללב שלי. אף שהקריאה הזאת משמחת אותי, אבל אני לא שמח מזה שכביכול אני מבין את זה, מרגיש, עוקב אחרי התפתחות העלילה של רומן הרפתקאות, אחרי מסעות של חכמים גדולים, כמו מגלי ארצות ויבשות חדשות. אני מקבל את הקריאה הזאת רק כתרופה, ולכן אני שמח.

הקריאה עצמה לא משמחת אותי, אלא התהליך שאותו אני עובר. קודם כל, אני מקיים את ההוראות של החכמים, כלומר משתחווה לפניהם. שנית, אני שמעתי שזה גורם לשמחה ותענוג לבורא. ולבסוף, אני בזה מתקן את עצמי ומתקרב לבורא!

אם אתה מתעמק לתוך התוכן של הטקסט, זה סימן שאתה פועל בתוך הרצון לקבל שלך, בכך שמשתדל לתת לו איזה מילוי בלב ובמוח האגואיסטיים. אתה בזה גונב מעוצמת הלימוד שלך, מעוצמת המעמד. אבל בסופו של דבר, זה יתהפך, ויגיע כזה רגע כאשר אתה פתאום תבין שאין לך כלום. ומהצער האגואיסטי הזה אתה תתחיל להבין שלמדת בצורה לא נכונה.

גישה כזאת היא לא נכונה בכל 100%, כי איך אפשר על ידי השׂכל הגשמי שלי לנסות להבין על מה מספר ספר הזוהר? אם אתה מדען, אז אתה חוקר את העולם הזה ב"כלים" שיש לך, ברגש ובשׂכל שלי, ומנסה להבין את זה במוח שלי. כך פועל המדע של העולם הזה, זה נקרא "דעת".

אבל העולם הרוחני לא נמצא באזור הזה. הוא נמצא בכזה מימד שבו הרגש והשׂכל שלי לא שולטים לגמרי. אתה אפילו לא יכול לדמיין מה זה. הוא נמצא בתדר אחר לגמרי. זה כאילו שאתה קולט בתדר של 100 קילו הרץ, ואילו מישהו אחר עובד בתדר של 100 מגה הרץ. אלה תדרים שונים לחלוטין של גלים, אלה ארוכים ואלה קצרים. הם לא נמצאים בהתקשרות ביניהם, לא בונים שום צורות משותפות.

איך אתה יכול לדבר על עולם שאין לך תפיסה בו? במה אתה יכול להיאחז בו? בכלום! אבל נתנו לך ספרים שבהם אתה לא מבין שום דבר וגם לא יכול להבין. אתה לא תבין כלום, עד שלא תגיע לרמה של הספר. והרמה הזאת באה על ידי שינוי מהותי של הרגש והשׂכל שלך. מחליפים לך הכול ואתה תקבל רגש ושׂכל חדשים במקום הישנים. ולפני זה, אין לך שום קשר עם הספר הזה שנקרא "תורה", חוץ מסגולה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תשפוט לפי מספר הדפים
נוסחת האיזון
מפתח אל העולם הנסתר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest