דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תשפוט לפי מספר הדפים

אל תשפוט לפי מספר הדפים

כל ספרי הקבלה נקראים ספרי תורה, מפני שהם נכתבו מתוך השגה רוחנית על ידי אנשים שנמצאים מעבר ל"מחסום" שמפריד בינינו לבין העולם הרוחני. הדבר היחיד שאתה צריך מהספרים האלה, זה להוציא מתוכם את הסגולה.

"סגולה" מסמלת, שכל התכונות שלך שיש לך עכשיו, כל השׂכל והרגש, הזריזות, הפיקחות, כל התכונות האנושיות שלך, אין להם שום שייכות להשגה רוחנית ולכן לא יעזרו לך בכלום. אתה יכול להיות הטיפש או החכם הכי גדול, אבל זה בכלל לא חשוב. אתה יכול לשבת על הספרים האלה כמו טמבל, מבלי שאתה מבין מילה אחת ואפילו לא יודע את השפה שבה הם נכתבו, זה לא משנה, וזה לא נבדל מכך גם אם הייתי יודע את כל הספר בעל פה.

רק דבר אחד יכול לעזור – להשתמש בספר הזה בתור סגולה. סגולה, זה הקשר המיוחד שאתה יכול ליצור עם הדפים האלו. אבל, איך דרך הדפים הללו אתה מפעיל איזה שהם כוחות? – זה לא ידוע לך. כי אתה לא מכיר את עצמך, אתה לא יודע מה זה הדפים האלה, אתה לא מכיר את המערכת העליונה. אבל ברגע שאתה מקבל את הטקסט הזה כסגולה, אז אתה מפעיל איזו שהיא מערכת שאינה ידועה לך.

ואז המערכת מתחילה לפעול עליך! אבל אין לכך שום שייכות לא לרגש ולא לשׂכל שלך. אתה יכול לבכות מעל לספר, יכול לצחוק, לכל זה אין שום חשיבות, אתה רק צריך להפעיל את הסגולה של הספר הזה. זהו תנאי מיוחד שמקשר אותך לאיזה כוח עליון.

אתה לא יודע מהו הכוח הזה, היכן הוא מסתתר ואיך הוא פועל ומשפיע עליך. אתה פשוט משתמש בו כסגולה. חוץ מהמילה הזאת, "סגולה", אתה לא צריך לדעת שום דבר.

ואם אתה אפילו תלמד בעל פה את כל מה שכתוב פה, זה לא יקדם אותך במאומה לרוחניות. להיפך, זה רק ידחוף אותך לאחור. לכן נאמר, "דעת תורה הפוכה מדעת בעלי בתים". ידע ללא כוונה, לא מקדם את האדם ברוחניות, מפני שאין בו את הסגולה. לכן אנחנו לא שופטים לפי כמות הידע, אלא פועלים "למעלה מהדעת", בכך שמשתדלים למשוך את הכוח שהוא מעל הרגש והשׂכל שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ספרים עם רמזים רוחניים
הספר הקסום שהוא גם רומן, גם ספר לימוד וגם ספר הרפתקאות
הספרים המיוחדים האלה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest