דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרופה לחיים נצחיים

תרופה לחיים נצחיים

laitman_2010-12-26_0762_us-70.jpg

נאמר ש"כלל ופרט שווים", ולכן כל קבוצה וכל אדם צריכים לתת לעצמם תשובה: האם יש להם מטרה עליונה בחיים, לעלות מדרגת הבהמה לדרגת המדבר, האדם "הדומה" לבורא? כלומר, לרכוש את תכונת ההשפעה שבה הוא ירגיש חיים בהשפעה, חיים עליונים.

תחילה האדם משתוקק לזה מפני שאינו רוצה למות. הוא מתאר לעצמו חיים רוחניים כמו הגשמיים, רק קצת יותר טובים והעיקר ללא מוות. זה המקסימום שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו. כלומר, אני לומד וחושב שאני מקבל איזו תרופה שתביא לי חיים נצחיים, וכמו כן מלאים ושלמים ללא כל הבעיות שאני מרגיש כעת. ולכן האדם ממשיך, כי הרי רק כך הוא מסוגל לתאר לעצמו את החיים שמעל לעולם שלנו.

אך גם אם אפילו בצורה כזאת האדם מתחיל להתקדם, הוא מחליט שצריך להשתמש באמצעים הנמצאים ברשותו: כלומר, מורה שמסביר מה צריך לעשות, לבצע את עצותיו בקבוצה בעזרת ספרים. המורה רק מורה לי מה צריך לעשות ואני צריך לבצע, מפני שאין לי יותר על מה לסמוך. וכל היישׂום מתרחש דרך הקבוצה והלימוד. כך הוא בהדרגה מגלה בתוכו השתוקקות לתכונת ההשפעה שהופכת להיות המטרה שלו, הכלולה באיחוד, חיבור, ערבות הדדית, כאיש אחד בלב אחד. זה נקרא להשיג אמונה, כמו שנאמר: "צדיק באמונתו יחיה", על ידי גילוי תכונת ההשפעה בלב האדם, בכל הרצונות שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 18.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עד שהרכבת לא מדביקה אותנו
האור מצידה השני של התמונה
תתחילו בעצמכם

One comment

  1. חברים יקרים בואו לא ננוח ולא נשקוט עד שנשיג את העבודה בקבוצה שדרכה הבנתי שאפשר להגיע לגילוי הבורא. אנא תקנו אותי אם אני טועה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest