דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדריכל של הבורא

האדריכל של הבורא

laitman_2010_8284_us-70.jpg

ספר הזוהר. פרשת תרומה, סעיף תרל"ז: "וכשרצה הקב"ה לברוא העולם, היה מסתכל בתורה בכל מילה ומילה, ועשה כנגדה אומנות בעולם. משום שכל הדברים והמעשים של העולמות, כולם הם בתורה. וע"כ הקב"ה הסתכל בה וברא העולם".

בעל הסולם מסביר את זה בדוגמה של אדם הרוצה לבנות בית. קודם כל מופיעה אצלו מחשבה כזאת ואחר כך הוא מתחיל לחשוב: איזה בית, מה הוא מהווה בפני עצמו, איזו צורה הבית צריך לקבל, אילו חומרים נדרשים לשֵם כך, וכולי. באופן דומה, קיים כוח עליון שפועל דרך מחשבת הבריאה לברוא עולם. מחשבת הבריאה שדרכה הוא פועל זו התורה, המודל שלפיו הוא מגלם את פעולותיו.

מחשבת הבריאה, היא ליהנות לנבראיו. אך כיצד אפשר ליהנות אותם? – זו כבר תוכנית, תוכנית הבריאה. לפי תוכנית זו, הבורא בורא רצון לקבל ולתוך הרצון הזה נכנסת התוכנית שלו בצורה הפוכה. יוצא שהנברא והבורא מנוגדים והפוכים על פי כוונה. ובסופו של התיקון, הנברא משנה את הכוונה שלו ומשיג השתוות הצורה (התכונות) עם הבורא. לכן האדם צריך להלביש על עצמו את התורה, לפרמט את עצמו בתיאום מלא עימה. מלכתחילה הכוח העליון ברא רצון לקבל, כאילו דרך מטריצה. אך אחר כך, הרצון הזה מאבד בהדרגה את הצורה הזאת, עד שהופך לערימה של חומר חסר צורה של העולם שלנו. אנחנו, בכך שרוצים שוב להתחבר בינינו, בונים מעצמנו צורה שנקראת "תורה". הסכמה (תוכנית) של החיבור הנכון בינינו נקראת תורה, הסכום של הרצונות המתוקנים, המצוות. כך אנחנו משנים את עצמנו ומתמזגים שוב עם המודל שהיה במחשבת הבריאה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להשיג את חכמת הבריאה
אתה – הסופר של הבריאה!
לדעת את סודות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest