דף הבית / אקטואליה / תרומתו של צוקרברג

תרומתו של צוקרברג

הערה: מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, הפך לאבא, נולדה לו בת. בדף הפייסבוק שלו הוא כתב: "פריסילה (אשתו) ואני שמחים לקדם בברכה את הבת שלנו מקס לעולם הזה! מקס, אנחנו אוהבים אותך, ומרגישים אחריות עצומה להפוך את העולם הזה לטוב יותר למענך ולמען ילדינו. אנו מקווים שבעולם יהיה שיוויון, לא יהיו מחלות ויהיה שימוש באנרגיה נקייה". בהמשך הוא כתב על חיבור ואיחוד בין בני אדם, בנייה של קהילות גדולות וסיים כך: "אנחנו תורמים 99% מהמניות שלנו בפייסבוק (שהם שווי ערך ל-45 מיליארד דולר) במשך החיים שלנו, כדי לשפר את השלום בעולמנו".

תשובתי: האם תרומה זו בעיה? אפשר להדפיס עוד ועוד כסף, בכל מקרה זה יתפזר באוויר. שום תרומות, לא של צוקרברג ולא של אחרים, לא יעזרו. הכול תלוי באיך שמשנים את העולם. ואפשר לשנותו, רק אם משנים את בני האדם. לכן כל מה שצריך לעשות, זה לחנך את האנשים. הייתי פותח בכל רחבי העולם קורסים באוניברסיטאות עממיות, שבהן האנשים ילמדו מהבוקר עד הערב, הרצאות, סדנאות, משחקים וכדומה. מה גם שכולם ישתתפו בזה, החל מגיל שלוש ועד לאנשים בגיל הזהב, ועבור זה הם יקבלו משכורת. אותם אנשים שצריכים לעבוד כדי לשמור על רמת חיים נורמלית של החברה, יעבדו לפי התור. כל השאר יקבלו משכורת רק בתנאי של השתתפות במערכת הלימוד, כי זהו יום העבודה שלהם. בעיקרון, חייבים לכלול במערכת הזאת את כל העולם, את כל האנושות.

שאלה: אילו מקצועות צריכים ללמוד שם?

תשובתי: פסיכולוגיה, יצירת חברה חדשה, בניית קשר בין בני האדם, ערבות הדדית ועוד. הלימוד צריך להיערך ברמות שונות, בשפות שונות ולהיות נתמך על ידי לימודים מעשיים. כך תתחיל להיווצר חברה חדשה.

שאלה: האם אתה סבור שמספיק שכמות מסוימת של אנשים תעבוד ותספק שירותים למשתתפים בלימודים?

תשובתי: אם האנושות הייתה מתחילה היום לייצר רק מוצרים הכרחיים, ואת כל יתר המאמץ הייתה מכוונת לשינוי שלה, אז כל אחד מאיתנו היה צריך לעבוד מקסימום חצי יום בשבוע, ואת כל יתר הזמן מקדיש ללימודים וחינוך. כך היינו עוברים את כל השינויים במהירות עצומה, היינו משיגים קשר נכון בינינו והיינו מוצאים את עצמנו בעולם אחר!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.12.2015

 

One comment

  1. איריס אשד

    בוקר מאיר לכם
    מדוע דר' לייטמן לא יוצר קשר עם בעל הפייסבוק ,ועוד אנשים כמותו ולבקש מהם שאת התרומה יעביר לחניוך כל העם ,והם רק ישלמו משכורות למורים ובנתיים האנושות תתחיל להתחנך ןעל הדרך גם יצטרפו עוד בעלי הון ויתרמו למטרה נעלה זו
    הלוואי שזה יצליח אמן
    תודה לכם על כל החוכמה והתבונה שאני יונקת מהרב בחיי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest