דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרגיל חדש על העלמה חדשה

תרגיל חדש על העלמה חדשה

שאלה: מה אומר המשפט: "עבורי נברא העולם?".

תשובתי: העולם נברא עבורי, כיוון שהעולם זה העלמה שאני צריך לתקן, לגלות.

העולם זה העלמה בתוכי שלא נותנת לי לגלות את הבורא. ואני חייב לגלות אותו, הרי בזה אני אעשה לו נחת רוח. כל ההעלמה הזו על עולם אין סוף נבראה עבורי, כל העולמות האלו על "מלכות" של עולם אין סוף.

העולמות נבראו במיוחד עבורי, כדי שעל ידי כל ההעלמות השונים האלו אני אוכל לגלות את עצמי, את היחס שלי, את מקומי, את התפתחותי. בדומה לאופן שבו מסתירים מילד קטן את התשובה ומבקשים שהוא בעצמו ישתדל לגלותה. אנחנו מלמדים את הילדים כשאנחנו כל הזמן משחקים איתם בהסתרה, וכשהילד מגלה את ההסתרה הזו, אנחנו שמחים, זה סימן להתקדמות שלו.

ואם אני מבין שכל העולם נברא במיוחד עבורי, אני אוהב את ההעלמה הזו שבזכותה אני אוכל להיות אדם.

לעיתים ההעלמה מתחזקת ואני נכנס למצב לא נעים ולא כל כך טוב, למצב לא כל כך שמח. וברגעים כאלו ליבי לא מתמלא בהודיה לבורא על כך שברא אותי. זה אומר, שהבורא נתן לי העלמה, הרי הכול מגיע ממנו, אין עוד מלבדו.

דווקא במצבים כאלה, אני יכול לגלות, כמו ילד שנתנו לו תרגיל, עד כמה אני יכול להתקדם על ידו ולהשלים מעצמי את מה שהבורא העלים.

אני צריך לתאר ש"מלוא כל הארץ כבודו", באור אין סוף, ולהחליט כיצד הייתי נוהג במקרה כזה, מה הייתי עושה ולהשתדל לנהוג בדיוק בצורה כזו שאני משלים את ההעלמה.

עכשיו עליי רק להחליט האם אני בעצמי אשתדל לעשות את כל זה ולהתייחס טוב לכולם, כאילו אני כבר צדיק גמור, או שאני אפנה לבורא ואבקש שהוא ישנה אותי? האם אני מבקש שהוא יתגלה או שבלי שיתגלה ייתן לי כוח ובהסתרה לפעול בדיוק כאילו שאני בגילוי?

ישנן כאן הרבה אפשרויות, אז תבדוק את עצמך ותתחיל לעבוד, אולם בכל מקרה המטרה צריכה להיות השלמת ההעלמה. ב-125 מדרגות למעלה, שמפרידות אותנו מעולם אין סוף, אנחנו בעצמנו צריכים להשלים את ההעלמה, כאילו היא לא קיימת.

הרי ההעלמה נגרמה על ידי "צמצום א'" על הרצון להנות, שבצורתו הישירה לא יכול למלא את עצמו. לכן אנחנו חייבים לשמור על ההעלמה הזו, אבל מבקשים כוח כדי שנעבוד למעלה מהרצון להנות הזה, למעלה מההסתרה, כאילו היא לא קיימת.

אנחנו צריכים לפתח בעצמנו את הרצון להשפיע, כדי להנות מההשפעה. אם היום קשה לך מאוד לשמוע את זה ואתה כמעט לא תופס את מה שנאמר – זו בדיוק ההסתרה… נהדר, זה אומר שיש מקום לעבודה – אתה קיבלת תרגיל חדש, הרי אף רגע אינו דומה לרגע אחר.

צריכים להודות על כך שהבורא נתן לך את האפשרות להתקדם ולבצע את משימתו.

ברגע כזה, טוב לארגן סדנה שבה אחד יגיד משהו, השני, השלישי. בסופו של דבר, אנחנו נחזור בהדרגה למצב שבו נוכל להבין מה צריך לעשות. אחרת כולם שוקעים בתרדמה ובערפל.

מתוך השיעור לפי ה"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קדימה, לקראת… ההסתרה
להבין את ההשגחה העליונה
הסתרת השלמות ואפילו חסרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest