דף הבית / תרבות במאה ה – 21, כלבים במקום ילדים

תרבות במאה ה – 21, כלבים במקום ילדים

הערה: באמריקה נוצר תקדים: חברות נותנות לאנשים חופשה שבועית, כאשר הם קונים גורי כלבים, כדי להתרגל אליהם, לטפל בהם, לארגן את חיי היומיום שלהם. מדובר בתעשייה שלמה: עגלות לחיות מחמד, קישוטים לחיות מחמד, ארומתרפיה לכלבים, יוגה לכלבים, כנסייה לכלבים, שש הבריכות הטובות ביותר שאתם יכולים לקנות השנה. החוקרים אומרים, שבארה"ב זו כבר לא סתם תרבות לטיפול בכלבים, אלא כל התרבות, זה כלבים.

תגובתי: תרבות כלבים, זה נשמע טוב!

הערה: בזה עוסק המעמד הבינוני פלוס שיכול להרשות זאת לעצמו. בדרך כלל, כאשר אישה יולדת ילדים, שבועיים לאחר הלידה היא כבר משאירה את התינוק לשמרטף, או בפעוטון וכדומה ורצה לעבודה. אנחנו נעים לקראת מצב שבו הילדים יוחלפו בכלבים.

תגובתי: כן. אבל מצד שני, לאנושות לא אבד הרצון לדאוג למישהו. אתה זוכר את המשחק טמגוצ'י? היית צריך כל הזמן לטפל בו, להאכיל אותו או לעשות עוד משהו.

עלינו להבין, שזה אופייני לאדם להיות מקושר. בכל מקרה בעל כורחו הוא נקשר, לדירה שלו, לריחות, להכול! אני רואה בזה געגוע פנימי עצום, אבל עדיין לא מודע, לתקשורת בין בני האדם, שלמרבה הצער עדיין לא מקבל את הביטוי הנורמלי שלו. ולכן אנחנו מחליפים את בני האדם בחיות בית. בעיקרון, לא הרחקנו כל כך, אבל בצורה שבה אני מטפל בכלב שלי, אני מרגיש בו ידיד, והוא מרגיש בי ידיד ובעל בית, ונוצרת בינינו נאמנות הדדית זה לזה.

באופן מעשי, אנחנו יודעים שאנשים שיש להם חיות בית אוכלים איתם מצלחת אחת. הם אינם מרגישים כל הבדל ביניהם, מפני שמגע מסוג זה מתרחש בדרגה בהמית. כאן לא נדרשים שום התבטאויות, הישגים, מתחים והשתתפויות מיוחדות. אני מנמיך את עצמי עד לדרגת החי אני אליו והוא אליי, וטוב לנו.

נקווה, שהתקופה הזו תחלוף, והיא בהכרח תחלוף, מפני שהאנושות מתפתחת, וניאלץ בכל זאת להשיג מגע בינינו. ואילו הקשר עם בעלי החיים ייעלם בהדרגה. כמו כל חלק אחר באבולוציה ותנועה כלפי התחתונים, בסופו של דבר זה יגווע. לא יעניינו אותנו חתולים, כלבים, תוכים, אוגרים וכולי.

שאלה: תהיה לנו כזאת השתוקקות זה לזה? אנחנו נגלה אותה?

תשובתי: בכל זאת נגלה שחסרה לנו התקשורת בינינו. טלפונים, קשרים ווירטואליים, כלבים, דירות לבודדים, ספסלים לבודדים בפארקים וכדומה, כל זה ייעלם, מפני שאנחנו משתנים, בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לאו, הזמן יעשה את שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest