דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפעולות פיזיות להתקרבות רוחנית

מפעולות פיזיות להתקרבות רוחנית

שאלה: מדוע אי אפשר להתחבר עם נקודות שבלב של החברים ללא פעולה כנגד הרצון?

תשובתי: בהימצאנו בעולם הזה, אנחנו לא יכולים להתקרב אחרת, אלא רק בצורה פיזית, ודרך התקרבות פיזית להתחבר רגשית, ודרך התחברות רגשית להשיג התקרבות רוחנית.

שאלה: האם אפשר לומר, שהמעלה של העולם שלנו על פני העולם הרוחני היא בזה, שאני יכול לעשות פעולות פיזיות, גם אם אין לי במיוחד רצון לכך? נניח, שאני לא רוצה לנסוע לכנס, אבל אני יכול לקנות כרטיס ולטוס בניגוד לרצון.

תשובתי: אם בניגוד לרצון שלך אתה טס למפגש עם החברים, כדי להתחבר איתם יותר, זו נחשבת לפעולה רוחנית. עם זאת, עליך להיות מוכן לכך בצורה נכונה, כדי לא לנסוע לשם סתם כדי לאכול, לשיר ולשמוח, אלא כדי להיות מאוחד איתם בלב, כדי שההתקרבות הפיזית שלכם תשפיע עליך בצורה פנימית, ושאתה תשתדל להיות יחד איתם גם בצורה רגשית. בכך מסתכמת מטרת העולם הפיזי, שמתוך התקרבויות וחיבוקים פיזיים נוכל לעבור לחיבורים פנימיים רגשיים, כדי שהנקודות שבלב שלנו יתחילו להיקשר יחד.

שאלה: ואם אני מאוד רוצה לנסוע לכנס?

תשובתי: אז עליך לברר להבין, בשביל מה ולשם מה אתה מגיע? מפני שהכוונה, זה העיקר. אתה יכול לנסוע לשם ולהיות נוכח באופן פיזי בלבד כי מוצא חן בעיניך להיות עם החברים, לשיר יחד איתם, לסעוד, להעביר בנעימים את הזמן. ומה הלאה? האם תהיה לך כתוצאה מכך התקדמות רוחנית? בעיקרון, בכנסים ישנה תמיד התקדמות, מפני שהאדם בכל זאת נכלל בתנועה המשותפת הכללית. אבל אם אתה רוצה בהתקדמות איכותית מבחינה רוחנית, עליך לחשוב בצורה רצינית מאוד על כך שההתקרבות תהיה כמה שיותר פנימית.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest