תקנא בבורא!

נאמר שהקנאה, התאווה והכבוד מוציאים את האדם מהעולם הזה. זאת אומרת שצריך לנצל את התכונות הללו כדי לצאת אל העולם הרוחני. אולם הבעיה היא שהאדם מתפזר לכל הכיוונים ונמשך לכל הרצונות הללו בעולם הגשמי.

אם הוא היה משקיע את כל כוחותיו כדי להפוך להיות אדם, לעלות לדרגה הרוחנית, למדרגת האדם, הוא היה מצליח. אך במקום זה, הוא רודף אחרי הכסף, הכבוד והשליטה. חסרה לו הקנאה בתכונות הרוחניות, שתאפשר לו להפוך להיות אדם.

עלינו לבקר את עצמנו ולהתכלל בסביבה שתגרום לנו להבליט מכל הנטיות את הדבר החשוב ביותר: הנטייה להפוך לאדם. השליטה, הכסף והכבוד אינן אמורות למשוך אותנו מעבר למידה ההכרחית לקיומנו. כל התכונות הללו צריכות רק לתמוך בהשתוקקות שלנו לקנאה הנכונה: צריך לקנא בבורא ולרצות להיות כמוהו!

ואם אפול ואוריד את הקנאה שלי לדרגות הכסף, הכבוד והשליטה הגשמיים, ברור שכבר לא אהיה מכוון כלפי מעלה, אל המטרה.

אך כיצד אני יכול לקנא בבורא אם אינני רואה ומרגיש אותו? – לשם כך ניתנה לנו הקבוצה, כדי לעורר בנו את חשיבות התכונות הרוחניות. לעולם לא תדע מיהו הבורא כל עוד לא השגת את המדרגה שלו. יתר על כן, התכונות שלו מנוגדות לך ודוחות אותך, ולכן תעזור כאן רק הסביבה הנכונה שבה תעבוד. רק היא יכולה לשנות את מערכת הערכים שלך.

אך הבעיה היא, שאפילו לאחר שהאדם כבר סיים את ההתפתחות המקדימה שלו בדרגות הדומם, הצומח והחי, ומגיע לחכמת הקבלה, לתחילת דרגת המדבר והבחירה החופשית, הוא פתאום יכול לסטות מהדרך וללכת לשוטט בכיוונים אחרים במשך שנים ארוכות, בחיפוש אחר הכסף, הכבוד והשליטה. ועד שהוא יחזור חזרה, החיים יעברו ופתאום תראה שהם כבר הסתיימו…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכן מסתתר חופש הבחירה?
קנאה בקבוצה
כיצד לזכות ל"שמירה מלמעלה"

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/vss6X

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest