דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תקבלו כלים ואל תצפו לוויתורים

תקבלו כלים ואל תצפו לוויתורים

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר":

"ומתוך, שנגלה הזהר בדורנו זה, הרי זו הוכחה ברורה, שאנחנו נמצאים כבר בימות המשיח, בתחילתו של אותו הדור, שעליו נאמר: "ומלאה הארץ דעה את ה'".

בעל הסולם כותב כך, מפני שהכול ממומש על ידי האור העליון. כאשר האור מאיר פחות, אז עם ישראל נמצא בגלות, מאיר עוד פחות, אז כולנו נמצאים בצרות, עד לאובדן חיים ממש, כלומר איבוד של תפיסת המציאות הזאת. ולהיפך, כאשר האור מאיר יותר, אז אנחנו מרגישים חיות וחיים חיים מלאים. מאיר עוד יותר, אז אנחנו מתחילים להרגיש את המקור של האור ונמשכים אליו.

הכול בא מהאור, ודווקא הוא "מנענע" את ה"כלים", הרצונות שלנו, אבל בתקופה שלנו ההשפעה שלו משתנה. הגילוי של חכמת הקבלה, של מחשבת הבריאה ומטרתה, של המערכות שבהן נמצאת האנושות, של הטבע הגלובלי עם החוקים המוחלטים שלו, שזהו הבורא, כל זה הכניס שינויים גדולים בעולם שלנו. במאות האחרונות האור השפיע עליו בצורה כזאת, שכתוצאה מזה התגלה ספר הזוהר, כלומר התגלה מקור חזק ביותר של התיקון. מחברי הזוהר כתבו באופן גלוי, שבזכות הספר הזה ייצאו בני ישראל מהגלות. לכן צריכים לראות את הזמן שלנו, כזמן של עלייה רוחנית, והכול תלוי רק בשימוש הנכון של חכמת הקבלה.

מלמעלה לא יהיו וויתורים על מה שאנחנו כבר מסוגלים לממש. אבל כך או אחרת, הגילוי של ספר הזוהר ושל חכמת הקבלה, העבודה שנעשתה על ידי בעל הסולם שגילה את שיטת הקבלה לדור הזה, ושל הרב"ש, שתיאר את הכללים של העבודה הרוחנית, כל זה הניח יסוד לעלייה שלנו. שני החלקים של חכמת הקבלה, שהוכנו על ידי המורים שלנו, בהכרח היו חייבים להתגלות, כדי שכל מי שמתעורר ליישום עצמי בדרך למטרת הבריאה יוכל לבצע אותה.

לכן הזמן שלנו הוא תחילה של תקופת המשיח, כלומר השלב של התיקון הסופי.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 11.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שם, מעבר לאופק של התיקונים
קריאה לתיקון העולם
סולם אל השמיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest