דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לומדים מהעליון?

איך לומדים מהעליון?

שאלה: איך התחתון יכול לעורר את העליון כדי שיעזור לו?

תשובתי: באותה המידה שאני מבטל את עצמי, בזה אני נותן לעצמי הזדמנות לקבל מהעליון את הכוחות, המחשבות, התכונות, הרצונות, בצורה הנכונה, במקום הכוחות, המחשבות, התכונות, הרצונות העצמיים שלי, שהם שלי. בעצם, אני מחליף את הצורה שלי. אבל הצורה החדשה עד כדי כך שונה מהישנה, שאני כאילו מחליף את כולי.

למעשה, מתחלפים רק הערכים וההסתכלות שלי, אבל נראה שכאילו אני כולי הופך להיות אחר.

תפילה, מ"ן, זה נקרא שנוצר בי מקום, חיסרון לתכונת ההשפעה, במקום החיסרון לקבל הקודם. אני לא יודע מה זה השפעה ואיך היא צריכה להיות, כדי לתפוס את המקום של הרצונות המצומצמים על ידִי. אבל אני רוצה שבאותם החללים שפיניתי בתוכם עבורה, ייכנס לב חדש, מוח חדש. זה נקרא שאני מעלה מ"ן, תפילה, בכך שמפנה מקום בתוך הרצון לקבל שלי עבור השימוש החדש.

ואז בתשובה אני מקבל מ"ד, כוח ההתגברות. לכן התשובה הזאת מלמעלה נקראת "מי דכורין". וחוץ מהכוח, אני מקבל מוח, כי אני מתחיל לשקול עד כמה ואיך אני יכול לעבוד עם כוח ההתגברות הזה, כדי לבנות את ראש "הפרצוף הרוחני" שלי ולהידמות לעליון.

אני כבר מזהה איך שהוא את העליון ומבין כיצד צריך לעבוד, כדי לעשות פעולות כמוהו. ודאי, שזה בינתיים משהו קטן, כמו שילד קטן מנסה להידמות לגדול, אבל דווקא כך לומדים.

מתוך שיעור על אגרת נ"ו של בעל הסולם, 11.02.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest