דף הבית / המשבר ופתרונו / תפרדו מעבודה קבועה

תפרדו מעבודה קבועה

מחקר: משרות קבועות ומוצלחות, מוחלפות בהדרגה למשרות עצמאיות, זמניות וחלקיות, זו שיטה חדשה לקיצוץ בהוצאות. ההשלכות לכך תהיינה משכורות נמוכות יותר ורמה נמוכה של ביטחון תעסוקתי. חמישית מכלל המשרות הן עבודות זמניות ומחצית מהעובדים מרוויחים מעט מעל שכר המינימום. אירגון מחדש זה, מעוות ומאיים להשמיד את מעמד הביניים. העובדים לפי חוזה, יאבדו את ההגנה הסוציאלית ואת כל הערבויות של עבודה זמינה ובלית ברירה ייאלצו לעבוד פחות שעות ולהרוויח פחות, בעוד שהמעסיקים מרוויחים מהם הרבה יותר. סימפטום אופייני למצב זה הוא הצורך המתמיד בחיפוש אחר עבודה חדשה, או תעסוקה לא קבועה שתאפשר לספק זמנית את האזרח ומשפחתו.

המושג ״עבודה״ קיבל פרשנות חדשה, זו אינה עבודה קבועה, אלא מצבים קצרים של תעסוקה. היום יש לך עבודה אבל מחר-מחרתיים, אולי כבר לא תהיה, ועל הזמן שבוזבז בחיפוש אחר עבודה חדשה, לא משלמים. כך האדם יכנס לייאוש יותר ויותר. המפסידים העיקריים הם אלו שאין להם נטייה טבעית לשווק את עצמם כל הזמן. בעבודה מהסוג החדש אין תשלומים, השתלמויות, ערבויות במקרה של מחלה או פיטורין, הכסף משולם רק עבור המוצר או השירות שסוכם בחוזה העבודה.

חברות שעוברות מתעסוקה קבועה לחוזים זמניים יכולות להקטין את הוצאות העבודה ב-30%, מפני שהן אינן נושאות באחריות עבור ערבויות פיננסיות לעובדים, ומשלמות רק עבור התוצר מהעבודה. מעמד הביניים יאבד את כוח הרכישה שלו, מה שיוצר איום על הכלכלה והידרדרות לפשיזם. השינוי בשוק העבודה רק החל.

התייחסותי: העומדים בשלטון יצטרכו להתאמץ כדי למצוא אמצעים כלכליים שיבטיחו לכל אזרח רמת קיום הכרחית, מצב זה יביא לאחידות גדולה יותר של החברה שבה רוב האוכלוסיה יקבלו השלמת הכנסה מהמדינה. כך אנו מתקרבים בהדרגה לחברה שוויונית, כמו בחברה בעלת משטר עבודות. תיווצר היזדמנות לעודד אנשים לשתף פעולה ולתת להם מילוי פנימי דרך החינוך. בהדרגה יתרחש שינוי חברתי ואנשים יצרכו רק מה שהכרחי למחייתם, תחילה בעל כורחם ואחר כך באופן מודע תחת השפעת החינוך, המילוי יהיה גילוי העולם העליון.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest