דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעלה את הרצונות שלך למדרגה חדשה

תעלה את הרצונות שלך למדרגה חדשה

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"משום שבערבות הכללית הזאת, נפטר כל יחיד מהאומה, מכל דאגותיו לצרכי גופו עצמו, ויכול לקיים מצות "ואהבת לרעך כמוך" בכל שיעורו, וליתן כל מה שיש לו לכל המצטרך."

כלומר, בהרגשתנו נקבל תענוג כל כך גדול, שבחיים הגשמיים אנחנו לא נזדקק לשום דבר חוץ מההכרחי לקיום. בדיוק כפי שלבהמות אין צורך בעוגיות, אלא מספיק להן האוכל הרגיל שהטבע ייעד להם. אם הרצונות שלנו, שאינם שייכים לדרגת הבהמה, יפסיקו לבלבל אותנו ויעלו לדרגת "אדם", אז אנחנו ניפטר מכל העודף שרק מזהם את כדור הארץ ונשאיר בחיים הגשמיים רק את מה שנחוץ לסיפוק נורמלי של הצרכים הבסיסיים.

על ידי החיבור עם האחרים אנחנו מגיעים למילוי בדרגת "אדם", הדומה לבורא. ואז, וודאי שכבר לא חושבים על מילוי עצמי חוץ מההכרחי. בקשר עם האחרים אנחנו מגלים את הבורא ולכן וודאי שנותנים את כל הכוחות לצרכי הכלל. על זה נאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת".

"היות שאינו מפחד עוד, בעד קיום גופו עצמו, כי יודע ובטוח הוא, ששש מאות אלף אוהבים נאמנים נמצאים בסביבתו, עומדים הכן לדאוג בשבילו."

התנאי שמאפשר לי לדאוג לכולם זו הסביבה שתומכת בי, שמעלה בעיניי את גדלות החיבור ומקנה הרגשת ביטחון בכך שלצרכים הבסיסיים יהיה לי את כל הדרוש.

ואחר כך גם זה ייעלם, אני אקבל הכול בזכות האיחוד עם החברה. אני לא אצטרך יותר לראות לפניי את מערכת האספקה וההוכחה לאהבה והדאגה של הסובבים. להיפך, האהבה שלי אליהם תמלא את כל הכלים שלי.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחליפים את הייאוש בציפייה
מלבים את הניצוץ על ידי הערבות
יש במה לקנא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest