דף הבית / המשבר ופתרונו / תסמונת של עייפות כרונית

תסמונת של עייפות כרונית

 ידיעה: קיימת תופעה בקרב בני אדם הנקראת "תסמונת של עייפות כרונית", מדענים טוענים שזה מצב הדומה לדיאפאוזה שאופיינית לבעלי חיים. דיאפאוזה, או תרדמה, היא תהליך בו בעל חיים מקפיא את התפתחותו וחילוף החומרים מאט לצורך הישרדות בתנאים שעלולים להוביל למוות.

תגובתי: זוהי תגובה הגנתית של האגו שלא מקבל מילוי, תענוג, ולכן ״מכסה״ את עצמו כדי לא לסבול. האנושות עדיין מתפתחת, האגו מתפתח, ולכן הוא לא יוכל להמשיך להרגיע ו"להרדים" את עצמו באופן כזה. תגיע השעה שבה האדם יתנער ויאמר: "אני חייב למצוא ולפענח את משמעות החיים, את סוד החיים, ולהבין בשביל מה אנחנו קיימים. לא יכול להיות שזה רק כדי לישון". זה בדיוק מה שיעורר את האדם, כי שינה היא שוות ערך למיתה, זה החלק השישים של המוות, רק שלאדם יש עדיין סיכוי להתעורר ולעשות משהו, ובסיכוי הזה הוא בכל זאת ירצה להשתמש. זוהי תקופה טבעית בהתפתחות האנושות שבה אנו רוצים לעצום עיניים בפני הכול מפני שאין לנו פתרון, אבל מתקרבת תקופה שבה האגו שגדל יחייב אותנו להתעורר ולראות את הפתרון.

שאלה: אתה רוצה לעורר את האדם?

תשובתי: בשום פנים ואופן לא, אני בסך הכול מכין את המידע לרגע שבו האדם יתעורר בעצמו מכיוון שהכול צריך להתרחש באופן טבעי, לפי קריאת הטבע.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.9.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest