תנו לאור לעבוד!

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה במצוקי דרגות

שאלה: כדי לגלות את הכוח העליון אנחנו צריכים לצאת מתוך עצמנו, מתוך האגו שלנו. בעצם אנחנו עושים זאת למען עצמנו, על מנת לקבל תענוג נצחי. האם זהו לא הדבר האגואיסטי ביותר שיכול להיות?

תשובתי: נכון! ברור שאנחנו מבצעים את כל הפעולות שלנו רק למען עצמנו. לא משנה כמה אשקר לעצמי שאני רוצה להתחבר עם האחרים ולהגיע לאהבת הזולת – בסופו של דבר הכול יהיה למען התענוג העצמי. אך באמצע קורה משהו מיוחד, שאפילו איננו מסוגלים להבין. אנחנו קוראים זה לזה: "בואו נתאחד! בואו נשיר ונרקוד! נלמד יחד!", ובכך אנחנו מושכים אלינו את הכוח העליון. הוא פועל עלינו ומשנה אותנו, אפילו ללא הכוונה שלנו. זה נקרא ה"סגולה" של האור העליון.

ולפתע אני מרגיש: "האם אני באמת רוצה להשתנות? מה פתאום?! מה, אני משוגע?! להיות משפיע? באמת לאהוב? לחשוב על האחרים? ומה יהיה איתי?…"

אך פתאום אני מתחיל להרגיש שיותר חשוב לי לחשוב על הזולת. עדיין אינני נמצא בתכונה הזאת, אך אני מתחיל לרצות שזה יקרה. קודם לכן, הייתי דוחה אפילו את המחשבות על כך. ולאחר מכן אני מגיע בהדרגה למצב שבו אני באמת רוצה לרכוש את תכונת ההשפעה והאהבה לזולת.

מה פתאום?! – האור משפיע עליי. זה נקרא נס, שעליו נאמר: "המאור שבה מחזירו למוטב". אותו האור שיצר אותנו בצורה שאנחנו חושבים רק על עצמנו, משנה אותנו. והנס הזה נקרא "נס יציאת מצרים". כשזה קורה, אנחנו מרגישים שמשהו בתוכנו משתנה, מתהפך. זה משנה את כל היסודות שלי, את היחס שלי לעולם, את המבט שלי על העולם ועל האנושות כולה, את המחשבות שלי על כולם. לפתע אני הופך לניגוד הגמור של עצמי.

זהו מעשה הבריאה, מעשה הבורא. כשאנחנו מרגישים בתוכנו את המהפכה הפנימית, אנחנו רואים את פעולות הבורא. לכן כל התהליך הזה שאנחנו עוברים נקרא "עבודת השם". הרי אנחנו רק מעוררים את הפעולה הזאת, והבורא מבצע אותה.

אז אל תפחדו, תהיו אמיתיים: באמת איננו רוצים דבר מלבד ליהנות בעצמנו, ולחשוב על עצמנו בלבד. לא משנה כמה נדבר יפה, עדיין כולנו אגואיסטים בתוכנו. אך כתוצאה מהפעולות שלנו בלימוד, בהפצה ובחיבור, מגיע האור ומשנה אותנו. תנו לאור לעבוד!

מתוך שיעור מס' 1 בכנס מצוקי דרגות, 24.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה?! מה פתאום?!
ולמרות שעיניי לא רואות…
החוק הנסתר של האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest