דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוץ אחד אינו מספיק

ניצוץ אחד אינו מספיק

ההתפתחות שלנו בעולם הזה מתבצעת בהדרגה. במשך אלפי שנים התפתחנו ממדרגת הדומם לצומח, לחי ולמדבר. חכמת הקבלה מסבירה כיצד אנחנו עולים מדרגת המדבר והלאה, כשמופיעה אצלנו הבחירה החופשית, האפשרות להשתתף באופן עצמאי בהתפתחות של עצמנו. דווקא בזכות ההשתתפות הזאת אנחנו מגיעים להבנה, להכרה, לגילוי הבורא והופכים להיות בסופו של דבר דומים לו.

זאת המטרה שלנו, אך ניתן להשיג אותה רק בדרך של התפתחות הדרגתית, שבאה מצידנו. מה בדיוק צריך לבוא מצידנו?

הבריאה בכללותה מורכבת מאור וכלי. האור משפיע על הכלי, על הרצון, ומשנה אותו. אז מה הרצון יכול לעשות?

בתוך הרצון שנמצא בעולם שלנו, קיים ניצוץ של אור, שחדר לתוכו בזכות ההתכללות ההדדית במדרגות העליונות. האור והכלי התחברו זה לזה וירדו יחד לעולם הזה. כתוצאה מכך, כבר קיים בכלי ניצוץ של השתוקקות לאור, שמכוון לא רק אל האור עצמו, אלא גם אל ההידמות וההשתוות אליו.

אם הכלי הזה, כלומר האדם שמרגיש השתוקקות לאור, רוצה להתפתח בצורה נכונה, הוא חייב להכניס את עצמו תחת השפעת האור. ניצוץ אחד אינו מספיק. כדי לשנות את עצמך ולהידמות לאור, אתה חייב להזמין על עצמך את השפעת האור.

אם כך, שיטת הקבלה נותנת לנו את האמצעים כדי להזמין על עצמנו את פעולות הבורא. מכאן נובע המושג: "עבודת השם", מפני שהבורא, האור, הוא שעובד עלינו. אין עוד מלבדו. אך הפעולות האלה יכולות להתממש רק "לפי ההזמנה שלנו", שנקראת הבקשה לתיקון (מ"ן). אנחנו מבקשים ודורשים להתאחד ברצון שלנו עם רצון הבינה. כזאת היא העבודה: להכין את עצמנו לדרישת התיקון מהאור העליון.

מי שנדלקה אצלו ההשתוקקות הזאת, נקרא כבר "אדם", מפני שהוא פועל מתוך הרצון להפוך להיות דומה לבורא. ומי שאין לו את הרצון הזה, שייך בינתיים לדרגת ההתפתחות שנקראת "בהמה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרישה לאור
עורכים הזמנה להשפעה
מבהמה – לאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest