דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תנועה נצחית הנותנת חיים

תנועה נצחית הנותנת חיים

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת בחוקותי, סעיף מ"ה: לא אוסיף לקלל עוד את האדמה בעבור האדם. לא אוסיף, לא אתן תוספת לבעלי הדין לכלות העולם, אלא (אתן) תוספת כפי שיוכל העולם לסבול. וע"כ כתוב, ויספתי, שאתן תוספת, שיוכל העולם לסבול.

כך אנחנו מתקדמים. הרי כל התהליך מורכב ממלכות שעולה עד לבינה ואחר כך יורדת מבינה חזרה. אחר כך שוב עולה עד לבינה ושוב יורדת חזרה. כל התנועות האלה נעשות במטרה לתת לנו הרגשות. איננו יכולים להרגיש את המציאות שלנו לא במלכות ולא בבינה, אלא רק בקשר ביניהן או בשינויים מההתכללות של מלכות בבינה ושל בינה במלכות.

אנחנו מרגישים את עצמנו רק בתנאי שנעים לנו בין המלכות והבינה. כאשר בתוכנו משתנים היחסים בין המלכות והבינה, אנחנו משתנים מבפנים, אנחנו מרגישים חיים. אם היחס הזה מפסיק להשתנות, נעמד דום, זה מורגש על ידינו כמוות. במצב הזה כל הרגשות של התכונות נעלמים.

מצד אחד, כאשר בתוכנו משתנים היחסים בין המלכות והבינה, אנחנו מרגישים חיים. מצד שני, זה נותן לנו רגשות כבדים ולא נעימים, חסרה לנו סבלנות. אך דווקא בגלל זה אנחנו מרגישים חיים. לכן בכדי לחיות אנחנו נאלצים לשרוד. איננו מסוגלים להיפרד מהחיים ולכן אנחנו מעדיפים תנועה. ברוחניות התנועה הזאת משיגה את המצב שבתוכו אנחנו מגלים את הבורא, מהיכן שמגיעים אלינו החיים, מהיכן שיוצאת התנועה, הכוח ושינויי הקשרים בין המלכות והבינה בעליית המלכות לבינה.

כאשר אנחנו מגלים מי עושה את כל זה, ובשביל מה מתרחשים בנו כל השינויים האלה, אנחנו מתעלים מעל התנועות האלה, מעל השינויים שבתוכנו, ומתמזגים עם נותן החיים. כך אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו במנוחה. התנועה הזאת חיונית עבורנו, בלעדיה איננו מסוגלים להרגיש את הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
עולם עליון דרך הראי של העולם הזה
הוא הוליד אותנו ולכן הוא חייב לעזור לנו!
תציירו לי זמן!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest