דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / תנועה הדרגתית לקראת איחוד

תנועה הדרגתית לקראת איחוד

שאלה: כולם מסכימים שאיחוד העם זה מצב נפלא, אבל איך אפשר להשיג אותו לנוכח הפירוד בינינו?

תשובתי: בואו נתקדם לאיחוד בהדרגה, בשלבים. למשל, נתחיל מזה שנכריז על שבוע של נהיגה טובה בכבישים, באהבה, בתשומת לב זה כלפי זה. זה מאוד קשה, ולכן אם נצליח בזה, אז זה יהיה נס אמיתי. בואו נתחיל מצעדים קטנים ופשוטים ונבדוק האם באמת נהיו פחות פעולות טרור, פחות תאונות, פחות אלימות בתוך המדינה, פחות התקפות מילוליות ביחס לישראל באו"ם ומכל מדינות העולם. בואו ננסה את זה באופן מעשי, באופן כזה אנחנו משפיעים על המערכת הכללית. לפנינו מערכת בנויה ונוקשה, שעליה נאמר: "חוק נתן ולא יעבור". אז בואו נשפיע עליה ונבדוק אותה, כמו בכל ניסוי אחר בחיים שלנו. נשקיע מאמצים כדי להתחיל להתאחד ונסתכל על התוצאה, כמו מדענים שעורכים ניסוי מדעי.

שאלה: אני חושש מהדרישה הזאת שכולם יחלקו דעה אחת והשתוקקות לאיחוד. האם לא יותר טוב שבחברה יש פלורליזם (ריבוי של דעות והשקפות)?

תשובתי: לא חשוב לי אם אנשים יתמכו בדעה שלי או בדעה אחרת, אני פשוט רוצה שלכולם יהיו חיים טובים. כולם מודאגים מהטרור, מדאע"ש, מהשנאה כלפי ישראל מצד העולם כולו, מחוסר הוודאות לגבי העתיד שלנו. אבו מאזן כבר מזמין פליטים סוריים, שלא התקבלו באירופה, להגיע לרשות הפלסטינית והם יימצאו 20 קילומטר מהגבול של ישראלאתה יכול להטיף לפלורליזם, אבל אנחנו רואים לאיזה תהום הוא מושך אותנו.

אז בואו ננסה לפחות שבוע אחד לעשות הפסקה בשנאה ובדחייה ההדדית שלנו, ונתאחד. ואז נבדוק כמו במעבדה, עד כמה הצעדים הקטנים האלה זה כלפי זה: נהיגה טובה בכבישים, יחס טוב במקומות העבודה, בחנות, בתור, בכל מקום, יעזרו לנו לשנות את החיים שלנו לטובה. נחייך ונתייחס בטוב זה לזה, כמו ילדים קטנים טובים שמבצעים את בקשתה של אמא, ואז נראה תוצאות. יכול להיות שאתה צודק וזה לא יעבוד, אבל בואו לפחות ננסה? אולי פתאום נוכל לעשות את החיים שלנו פי כמה טובים יותר? והעיקר, להעלות את הביטחון שלנו, להשיג שקט ושלווה, שיוויון.

חכמת הקבלה מבטיחה לנו שהתוצאה תהיה בהרבה יותר גדולה, מאשר המאמצים שלנו לצורך האיחוד. כמו בחנוכה, כשפך קטן עם שמן בער שמונה ימים, הרבה יותר ממה שאמור היה. בואו ניווכח איזה הצלחות גדולות אנחנו פתאום נוכל להשיג, הצלחות שעולות בהרבה מעל המאמצים שנשקיע.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest