דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תנאי לקליטת מידע

תנאי לקליטת מידע

שאלה: יש מספר דרכים לשפר את כישורי ההקשבה, ראשית, מומלץ להימנע מהסחת דעת, במיוחד עכשיו בלמידה וירטואלית אנשים רבים פשוט מכבים את המסכים, מה תוכל לייעץ להם?

תשובה: צריך ליזום כל הזמן דיונים, שאלות ותשובות ולערוך משחקי תפקידים – באופן כללי כל מה שיהפוך את התלמידים לשותפים באירוע שלך.

הערה: שנית, מומלץ למרצה להבהיר את דבריו ולשאול כמה שאלות.

תגובה: על זה מתבסס קיום הסמינרים.

שאלה: מומלץ לשאול שאלות פתוחות, לא שאלות שהתשובה עליהן כן ולא, על מנת להבטיח הבנה של כל המשתתפים. לעיתים אתה דורש מתלמידיך להתרכז בשאלות של תלמידים אחרים, מדוע אתה עושה זאת?

תשובה: אם התלמיד מדבר לעניין, זה לא משנה איך הוא מגבש את השאלה, כי התשובה לשאלתו רלוונטית לכולם. לכן, אין שאלות מטופשות, פשוטות, מיותרות או צדדיות, במידה ושואלים בהתאם לנושא. לעיתים אני עונה להם בחדות, היום לדוגמא בשיעור, תלמיד שאל אותי על חומר שנלמד בשיעור הראשון או השני בקבלה ומסביב יש אנשים שלומדים כבר 20 שנה. לכן עניתי בחריפות שעליו לקרוא את המקורות הראשוניים.

שאלה: יש הטוענים שמידע מועבר באמצעות שפת הגוף של הדובר, האם לדעתך חשוב להסתכל לאדם בפנים ולהנהן בראש?

תשובה: אנחנו עוסקים היום בלימוד מרחוק ואני לא חושב שזה כל כך חשוב. מה אני יכול להעביר עם שפת הגוף שלי? אני יושב שלוש שעות באותו מצב ומעביר מידע. בפועל, מדובר בראש שמשדר.

 

מתוך תכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת" 14.08.2020

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/vPcwq

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest