דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמונות המציאות המתעוררות לחיים

תמונות המציאות המתעוררות לחיים

המציאות האמיתית זה הבורא, הוא קיים בעצמו ללא תלות באיזה כוח נוסף. הוא פשוט קיים וזהו! והקיום של כל מציאות אחרת, פרט לבורא, תלוי בשני כוחות מנוגדים.

אף אחד מהם לבד אינו מסוגל לספק את הקיום הזה, אלא רק על ידי השילוב ביניהם הם מולידים את המציאות שלנו, הזמנית, המלאכותית, קצרת הטווח, הנקראת "בריאה", כי היא נמצאת מעבר לגבולות של הבורא, מחוצה לו. המציאות המלאכותית הזאת היא החיים שלנו היום.

הבורא נתן לנו הזדמנות להבין ולחבר את הבריאה ממטה למעלה בעזרת שני כוחות מנוגדים – השפעה וקבלה. באופן כזה, אנחנו משלימים את הבריאה, שנבראה על ידי ההתפשטות של שני הכוחות האלה מלמעלה למטה כשאנחנו מוסיפים אליה את הסכמתנו מלמטה למעלה. יוצא, שאנחנו כאילו מעוררים לחיים את הבריאה המלאכותית שהבורא ברא, והופכים אותה לאמיתית.

על ידי הסכמתנו ואימוץ מחשבתו של הבורא, כדי בכל צעד ממטה למעלה להרכיב את עצמנו משני הכוחות המנוגדים, אנחנו מעניקים את הכוח האמיתי לבריאה, כמו שותפים עם הבורא במעמד שווה ובאותה המדרגה.

הרי אנחנו לוקחים את השכל שלו, את הכיוון שלו, את היחס שלו, ואותו השכל האלוקי, אותו היחס, אנחנו מוסיפים לאותן הצורות המשתלשלות ממעלה למטה, ועל ידי זה הצורות הללו כביכול עולות ממטה למעלה.

שתי הצורות, קבלה והשפעה, באות אלינו כבר מוכנות. אנחנו לא אחראיים לטבע הרע והאגואיסטי, ועוד יותר מכך, לטבע המיטיב של ההשפעה. אבל על ידי השאיפה שלנו לתכונות ההשפעה, אנחנו עושים את התרומה שלנו, משיגים את ההבנה ואת הידע, ומוסיפים את היחס שלנו המאחד אותנו על הבורא.

כל מה שמשנה, זה לא שני הכוחות האלו, קבלה והשפעה, אלא החיבור ביניהם, התוצאה, ה"נגזרת", הרעיון של האיחוד, שנולד מהעבודה של השכל והלב.

מתוך שיעור על פי איגרת של הרב"ש, 16.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האבן שרצתה להרים את עצמה בעצמה
לחבר בתוכי את שני הכוחות שבטבע
לעמוד מול הבורא ולהיות כמו הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest