דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תלמיד ומורה, מערכת הדם הכללית

תלמיד ומורה, מערכת הדם הכללית

"מאחר ונדב ואביהוא היו מומחים גדולים של התורה, הם החליטו שקיימת מצוה להציב על המזבח עוד אש אחת, חוץ מזו שניתנה מלמעלה. הם ניסחו את החוק הזה בנוכחותו של משה.

למרות שההחלטה ההלכתית שלהם הייתה נכונה, הם זכו משמיים לעונש מוות, מפני שאי אפשר לנסח בצורה סופית את המצוה הזאת בנוכחותו של המורה שלך, מבלי להתייעץ איתו." (מ. ויסמן, "מדרש מספר", פרשת "שמיני").

אי אפשר לקיים מצווה מבלי להתחבר למורה. אי אפשר לעלות מעליו. ההיררכיה הזאת נשמרת עד לגמר התיקון.

ברגע שהתלמיד לא יכול להתגבר על כך שהוא רוצה להכניע תחתיו את המורה שלו, הוא נשרף.

שאלה: מה זה אומר "להכניע תחתיו את המורה"?

תשובתי: לגלות אי שביעות רצון, ביקורת, דחייה: כאשר סוף סוף הוא ימות ואנחנו נתפוס את מקומו. זה מה שמדובר עליו כאן.

בעיקרון, כל אלה הן תכונות טבעיות שצריכות להתגלות, ושבהתאם אליהן צריך לפעול.

שאלה: מה על התלמיד לעשות עם התחושות הללו כאשר הן מתגלות בו?

תשובתי: אסור להתערב בתהליך הזה. רבים חושבים שאני לא רואה, לא שומע, לא מבין את מצבם של התלמידים, אבל אסור לי להתערב כדי לא למנוע מהם את חופש הבחירה.

העניין הוא, שאם מגלים את זה לאדם מראש, אז הוא ינהג כפי שאני אומר לו. אז בשביל מה הוא קיים? לא תהיה לו ביקורת משלו, בירורים משלו, תיקון נשמה משלו. אתה גונב ממנו את החיים שלו.

אם תאמר לו משהו מיותר, זהו, אתה גנבת ממנו חלק מהחיים שלו, והוא יצטרך להשלים את זה בפעם הבאה. לכן ישנם כאלה מצבים, שהייתי נותן הכול כדי לומר משהו, אבל יחד עם זה אני חייב לשתוק.

למשל, האם משה ואהרן לא יכולים לעשות שום דבר? אבל הבנים תמיד צריכים לעבור כאלה מצבים, כאשר הם מחכים למותו של אביהם כדי לעלות גבוה ממנו. ללא זה אין התקדמות. רק כך האגו שלנו מכוון את האדם. זה הכול תכונות טבעיות.

שאלה: איך צריך לעבוד עם התכונות האלה?

תשובתי: להתכונן לזה, כדי לתפוס את מקומו של המורה ולהיות גבוה ממנו.

להתכונן, זה לאסוף קבוצה אחת שמבוססת על עקרונות של קשר הדדי. אבל יחד עם זה לזכור, שכאשר המורה מסתלק הוא עולה למדרגה הבאה, ובזה מפנה לך את המקום. זה לא מוות, אלא התעלות. כלומר אתה צריך להיות מוכן כדי לתפוס את המדרגה שהתפנתה.

שאלה: נדב ואביהו, שרצו את מותם של המורים שלהם (במובן הרוחני), כדי לתפוס את מקומם או להתקדם, זכו בעצמם למוות. האם יוצא מכך, שהם לא השלימו את עבודתם בבחינה הזאת?

תשובתי: כן. אבל בעיקרון, ב"קו שמאל", לרצות במותו של המורה, אלה תכונה ומצב טבעיים של התלמידים.

כל העבודה שלהם זה למשוך את "קו ימין", להידבק במורה, בכך שמבינים שרק בו ורק דרכו יהיה להם עירוי של קבלת האור העליון: גם של התיקון וגם של המילוי.

בתלמידים כל הזמן מתרחשת מלחמה. מצד אחד, הם רוצים לתפוס את מקומו של המורה, אבל מצד שני, הם מושכים את "קו ימין". בהדרגה הם צריכים לבוא לידי הכרה שכל החיים הרוחניים שלהם זורמים אליהם דרכו, כמו במערכת מחזור הדם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 15.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דרגת בנים
להלוות קצת שלמות
נתק וקשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest