דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תלמד לעבוד עם ראש רוחני

תלמד לעבוד עם ראש רוחני

קודם כל, חיבור עם האור נעשה ב"ראש" של ה"פרצוף הרוחני", איפה שנערכים כל החשבונות. ורק אחר כך, כל ההחלטות שהתקבלו ב"ראש" מתפשטות אל הגוף, מתממשות במעשה.

במציאות לא קיים שום דבר חוץ מרצון. "ראש", זה אותו הרצון לקבל, שבעולם אין סוף לא היה לו שׂכל, לא היה לו "ראש". זה היה סתם רצון לקבל.

אבל אחר כך הרצון הזה החליט שהוא רוצה להגיב ולענות לבעל הבית, לבורא, ולשם כך הוא חייב שיהיה לו "ראש". ובאמת, חוץ מראש אין לנו יותר צורך בשום דבר!

אנחנו חוזרים לאותן הפעולות שהתרחשו בזמן ההתפשטות ממעלה למטה של ה"עולמות", ה"פרצופים", ה"ספירות" וה"נשמות". עכשיו אנחנו צריכים לחזור עליהן בסדר הפוך, ממטה למעלה, רק בעצמנו. יוצא, שהשׂכל שלנו, ה"ראש", כל הזמן גדל.

ה"ראש" גדל במקצת, אז אני יכול לעשות עוד משהו, גדל עוד קצת, אני יכול לעשות עוד משהו. כך אני כל הזמן גדל בסולם הרוחני, וה"ראש" שלי כל הזמן גדל, כמו בקונוס, עד שמשתווה עם עולם אין סוף. כלומר, עכשיו יש לי מחשבות והחלטות שמקיפות את כל הרצונות שלי, הבנה והשגה בכל הפעולות.

והפעולות עצמן נשארות זהות. כל מה שהתרחש בזמן הירידה ממעלה למטה, אני מעתיק, חוזר על זה ממטה למעלה. אבל את כל זה אני מקדים על ידי חישוב עצמי, השגה. לכן העלייה במדרגות נקראת מדרגות ההשגה, סולם ההשגה.

עכשיו אנחנו נמצאים בתחתית של הסולם הזה, ואחרינו כל האנושות שמוכנה לעלות. והדבר היחידי שדרוש לנו לשם כך, זה להגדיל את השׂכל שלנו, את ה"ראש", להתחיל לעבוד עם ה"ראש הרוחני". ולכן כל כך חשובה ההשכלה שקודמת לכל הפעולות.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 06.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת חישוב עשרונית ביסודו של עולם
עוּבר חכם
התגברות על פני המאבק בתחנות רוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest