דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תכוונו את עצמכם לעידון הנשמה

תכוונו את עצמכם לעידון הנשמה

שאלה: אני מגיע לכנס, כמו רבים אחרים. אני רוצה להתרכז כדי לחדור לרשת הקשר הפנימית בינינו. האם קיימים כללים כלשהם שאותם אני צריך לקיים במחשבות וביחס הפנימי כדי להיכנס לרשת הזאת?

תשובתי: זה תלוי בעדינות הנפש: להשתדל להרגיש את המצב הפנימי השורה בין כולם.

כתוב בספר "אמונה ובטחון" (שחיבר ה"חזון איש", הרב אברהם קרליץ): "האמונה היא נטייה דקה מעדינות הנפש". המושגים הללו אינם נתפסים, ולאף מילה אין צביון גשמי חזק. אך במקרה שלנו ניתן להבהיר את זה.

הכול תלוי כמה אני משתדל, עד כמה שניתן, מבלי לערב את התכונות שלי, להיכנס להרגשה המשותפת של האנשים שמתחברים יחד, ורוצים להרגיש את החיבור הפנימי שלהם ואת המצב שביניהם.

הבורא אמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת". בחיבור בינינו אני רוצה לגלות את ה"שכינה" ואת השוכן (הבורא) ששולט שם בהסתרה. הרי הבורא נמצא בתוך החיבור הטוב שבינינו ובתוך הקבוצה שרוצה להתאחד.

ועל אף שהחברים עדיין אינם יכולים להרגיש זאת בבירור, ולא ממש מבינים בשביל מה ולמה עושים זאת, אלא פשוט הולכים בעקבות העצות של המקובלים, וכל אחד, על ידי המאמץ שהוא עושה מתוך עדינות הנפש (עד כמה שישיג את העידון הזה בעזרת המאמצים שלו להגיע לאיחוד), יוכל להתחיל להרגיש את הבורא ששוכן בתוך "העם שלו".

שם בפנים מסתתר מצב (מקום רוחני) שנקרא ה"שכינה", ההשתוקקויות שלנו זה לזה, המקום שממלא הבורא, שנקרא "הקדוש ברוך הוא" (מפני שקדושה היא תכונת הבינה, ההשפעה הגמורה, ואותה אני מברך). השכינה היא כל הרצונות שמשתוקקים ונמשכים זה לזה, שנמצאים ברשת הקשר ביניהם. הבורא הוא האור העליון שממלא אותם. הרשת הזאת רוצה להשפיע, ובהשפעה שלה באור החסדים היא מגלה את אור החכמה, האור העליון, הבורא.

אם האדם משתוקק להרגיש את המצב הזה, לחוות אותו, לחיות בו, הוא יכול לגלות אותו מבלי להיות תלוי באף אחד בעולם. זאת העבודה שאנחנו צריכים להשתדל לבצע, במיוחד בכנסים. הרי זה הזמן להתחבר עם המצב הפנימי של האיחוד העליון בינינו.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 24.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החברים של "הנקודה שבלב" שלי
כדי לא לדרוש: "תן"!
הטיפה האחרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest