דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפרוץ אל ההיכל העליון

לפרוץ אל ההיכל העליון

הקבוצה היא המקום שבו אנחנו מממשים את תכנית הבריאה. הנברא הוא מנגנון מאוחד, שלם, שנעלמה ממנו הרגשת האחדות. המצב הזה מורגש אצלנו כפירוד מוחלט, כקרע, כזלזול כלפי הזולת ואף כרצון ליהנות מסבלו של האחר. האגואיזם מצייר לנו תמונות דמיוניות של החיים, שלפיהן אנחנו מרגישים את הזולת לא כחלקים שלנו אלא כגופים זרים. לכן, בכל רגע אנחנו מודדים את עצמנו ביחס לאחרים במקום למדוד עצמנו ביחס לקנה המידה המאוחד, שאותו עלינו למצוא כדי להעריך נכון את עצמנו ואת המתרחש בעולם.

רק אם מתחברים לקבוצת אנשים שחושבים אותו דבר, שמטרתם היא להתחבר לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", ניתן לשוב למצב ההתחלתי של איחוד מוחלט, להרגיש מחובר עם הבורא ועם העולם כולו, לחוש את המימד הנוסף שנקרא החיים הרוחניים.

בעולם שלנו קיימת תפיסה מעוותת של המושג "אהבה". הנברא הוא רצון אחד, אך כתוצאה מהשבירה הוא התחלק לשניים: אני והאחרים. "אני" זה הרצון שאנחנו רוצים למלא, ואת המילוי שבו אנו מרגישים כטוב וכתענוג. לעומת זאת, כלפי הרצון של הזולת אנחנו או אדישים או תופסים אותו כשלילי, משום שמילוי האחר גורם לקנאה ולסבל. כך נוצר ניגוד חריף ביני לבין הסביבה.

אהבה אמיתית היא שהמילוי של הזולת חשוב בעיניי יותר מהמילוי שלי. עלינו להרגיש שכל העולם נמצא בידיים שלנו כתינוק בידיה של אם אוהבת, וכל חייו וקיומו תלויים רק בנו. זה נראה לנו לא מציאותי, לא ריאלי, בלתי ניתן למימוש, מפני שהאדם אינו מסוגל לעשות זאת בכוחות עצמו. לשם כך קיים הכוח העליון שמאזן את הכול בקלות ומביא לאהבה. עלינו רק לבקש זאת ממנו.

כדי להגיע לידי בקשה, מביאים אותנו לסביבה שמטפחת בנו את חשיבות המטרה, את הקשר, האהבה, ההתכללות זה בזה והדאגה ההדדית. הערבות מביאה אותנו לדרישה קבועה לתיקון. הכול תלוי בגודל הרצון, וכשהוא מגיע לנקודה הקריטית, אז כמו בחלום, ייפתח בפנינו עולם חדש.

חשיבות המטרה היא לראות בהשגת העולם העליון את מהות החיים. אנחנו, כמו ילדים, צריכים לרצות להשיג אותה במהירות ובנמרצות יחד עם החברים, ליצור את רוח הערבות, לצלוח את המדרגות האחרונות ולפרוץ אל ההיכל העליון של הבורא. מימוש המטרה מתרחש רק כתוצאה מהחיבור הפנימי של כולנו. החיבור הוא הכלי, המקום שבו מתגלה הבורא.

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.03.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest