דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת מחסה של כנפיים

תחת מחסה של כנפיים

ספר "תהלים", פרק ס"א:

"למנצח על נגינת לדוד.

שמעה אלהים רנתי, הקשיבה תפלתי.

מקצה הארץ, אליך אקרא, בעטף לבי, בצור ירום ממני תנחני.

כי היית מחסה לי, מגדל עז, מפני אויב.

אגורה באהלך עולמים, אחסה בסתר כנפיך סלה.

כי אתה אלהים, שמעת לנדרי, נתת ירשת, יראי שמך.

ימים על ימי מלך תוסיף, שנותיו, כמו דר ודר."

מהשורות האלה רואים, שאדם עבר הרבה מאוד בדרך שלו עד שגילה, שמצד אחד, הבורא מסתתר ממנו ומתגלה. ומצד שני, שומר עליו תחת הכנפיים שלו, תחת הכיסוי שלו, מגן עליו באופן מעשי, מלווה ועוזר.

קשה לאדם לחבר את שתי צורות ההנהגה העליונה. מצד אחד, הכול בא מהבורא. ומצד שני, הוא צריך לבקש שהבורא יסדר הכול, שיכסה אותו, שישמור עליו, שיעזור לו, יגן עליו מפני אותם שונאים ואויבים שהכוח העליון בעצמו מסדר ושולח לאדם?!

עד שהאדם לא יקבע את היחס שלו כלפי ההנהגה העליונה הזאת שמגיעה אליו בשני קווים, כדי שהוא יוכל לייצב את עצמו ב"קו האמצעי", אז הוא די מבולבל ולא יודע בדיוק איך לשלב את כל המצבים יחד.

לאחר שהוא רוכש את שני הקווים ומייצב מהם את "הקו האמצעי", הוא מגיע להבנה ולעבודה הדדית עם הבורא, בזה שמרגיש ומבין את הידידות שלו, ההכוונה והלימוד שמביאים אותו לדביקות.

אבל עד אז בכל "דור ודור", כלומר בכל שלב ושלב, ישנם מצבים שמבלבלים מאוד את האדם. הם מראים לו כמה תיקונים עוד נדרשים לכלים שלו כדי שיגלו את הייחוד של ההשגחה העליונה גם מצד הרע, שנראה לו ככזה כלפי התכונות הלא מתוקנות שלו, וגם מצד הטוב, כלומר של התכונות המתוקנות שעוזרות לו להבדיל בין שני הקווים ומהם לבנות את עצמו.

האדם, זה "קו האמצעי".

מתוך ההכנה לשיעור, 04.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דרגת "משה"
הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה
הרוחניות היא הקו האמצעי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest