דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין דבר גרוע יותר מריקנות

אין דבר גרוע יותר מריקנות

שאלה: כתוצאה מההתפתחות הטבעית, הרצון של האנושות משתנה מבפנים, בכך שלאט לאט מאבד עניין לרכישות גשמיות. לפי אילו סימנים רואים שאנחנו חייבים להתחיל לבצע את התפקיד שלנו ביחס לאנושות?

תשובתי: רואים את זה לפי הרגשת הריקנות וחוסר היכולת למלא את עצמנו. האדם מתחיל לשאול על מטרת החיים שלו, מפני שלא רוצה לנהל אורח חיים בהמי.

פעם הוא היה מוצא משמעות לחיים ברכישות גשמיות, והיה מוכן לעבוד קשה כדי לקנות דבר אחד, שני, שלישי. אבל היום הוא כבר לא כל כך רוצה את זה, זה לא מביא למילוי. יוצא, שהאדם מאבד את הטעם לחיים. וזה כדי שהוא יוכל לגלות מה הטעם האמיתי של החיים.

כל הקודם כבר לא מתאים, והחדש עדיין לא נמצא. אבל האדם בעצמו לא יוכל למצוא את המילוי החדש הזה, ולכן הוא יצטרך לעבור בעיות וקשיים גדולים. כי הוא לא יכול ללא תענוגים, ואם הוא מגיע לייאוש, אז הוא מתחיל להשתגע.

זוהי נקודה קריטית שבה יכולות להתפתח מלחמות, משברים. מחוסר אונים האדם מוכן לעשות כל מיני מעשים מטורפים, העיקר להשתיק את הרגשת הריקנות.

אין דבר גרוע יותר מאשר מקום ריק. אם אין אהבה אז יהיה צורך למלא אותו בשנאה. לכן אנחנו חייבים להסביר לאנשים מאיפה זה נובע, למה ואיך אפשר להיטיב ולתקן את המצב. צריך לארגן את האנשים, להתחיל לחבר אותם, להראות שאפשר להתגבר על הריקנות הזאת, שנגדה חסרי אונים כל התרופות והטיפולים הפסיכולוגיים.

התרופה היחידה שיכולה לעזור, זו שיטת החיבור שלנו. האדם מנסה ופתאום רואה שהיא באמת נותנת מילוי.

מתוך שיעור על "איחוד האומה", 04.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לטבוע בענן של אושר
מרכז תיקון העולם
החכמה מגיעה עם הניסיון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest