דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחילת התיקון בג' קווים

תחילת התיקון בג' קווים

שאלה: מה מסמל התיקון ב"ג' קווים"?

תשובתי: תיקון ב"ג' קווים", זו היכולת להבדיל את השפעת האור, הרצון להשפיע ("קו ימין") מהשפעת הרצון לקבל ("קו שמאל") והיכולת להיות באמצע ביניהם, כדי לזווג ולחבר אותם יחד ב"קו האמצעי".

אם האדם עובד ב"למעלה מהדעת", כדי לחבר את הכלים דקבלה שלו עם כוח ההשפעה שנמצא בו, זה אומר, שהוא נמצא ב"קו אמצעי", בנקודה האמצעית שלו ועושה תיקונים ב"ג' קווים".

במקרה כזה, הוא לא משתמש ב"מלכות" האמיתית שלו, אלא רק ב"מלכות" שעולה ל"יסוד". כלומר הוא מברר כאלה כלים, שבהם יכול להיות חיבור ושיתוף נכון של "מלכות" ו"בינה". תיקון ב"ג' קווים" אפשרי רק לאחר "צמצום ב'", כאשר ברור לנו, ש"מלכות" לא מסוגלת לקבל לתוכה שום אור, אלא רק בתנאי, שעולה לדרגת "בינה". (עלייה ברוחניות מסמלת תיקון).

בזמן ש"מלכות" עולה ל"בינה", אז היא מתחברת איתה במידה חלקית. "מלכות" מבררת באילו מהתכונות שלה היא יכולה להשתמש, כדי להימצא במגע עם האור, עם ה"כתר".

כדי להידמות ל"כתר" ולהיות משפיעה כמו ה"כתר", היא חייבת להתחבר עם "בינה" ולהפוך להיות דומה לה. כמו ש"בינה" בזמן התפשטותה ממעלה למטה רצתה להידמות ל"כתר" עם כל העמקות של העביות שלה. שילוב נכון בין "מלכות" ו"בינה", מביאה את ה"מלכות" לחשבון בקו האמצעי.

לא יכולה להיות תפילה (מ"ן) ללא תיקון "ג' קווים". אבל העליון מקבל את התפילה שלנו בפעם הראשונה, כאשר אנחנו מבקשים על המגע הראשון ומוכנים להפוך לעובר רוחני שמבטל ומצמצם את עצמו לגמרי. בינתיים אין לנו תיקון של "ג' קווים". אבל לאחר מכן מתחילה תקופה של "ג' ימי קליטת הזרע", שבהם נוצרים ג' קווים: ימין, שמאל ואמצע. מכאן והלאה מתחילה ההתפתחות של ג' הקווים הללו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 29.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא
מערת המכפלה – מקום החיים הרוחניים
ג' קווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest