דף הבית / המשבר ופתרונו / תחילה, הכרת הצורך

תחילה, הכרת הצורך

האנושות לא יכולה לעבור אל השלב הבא העתידי, עד שלא ייהרס השלב הקודם. הרבה מהישן נהרס מעצמו, המשפחה, התרבות וכולי, אבל מה שמועיל לאליטה ששולטת, זה לא נעלם מעצמו, אלא נשאר ונאחז, אף על פי שמושך לאחור בכל הכוח. אם הצורך (ההכרח) של המעבר יוכר על ידי האליטה, אז יתגבש גם הרעיון של המעבר אל העתיד.

בעבר, ככלל, המעברים נעשו בעזרת מהפיכות, מאבקים חברתיים. זה קרה בשל חוסר הבנה של המצב החדש, אי ראיית המצב החדש ואי ראיית הסיבות וכוחות התנועה אליו.

כדי לעבור, צריך לדעת לאן עוברים, צריך שיהיה לנו מבט היסטורי שתואם לחוקיות של התפתחות החברה, האדם והחשיבה שלנו. כדי להרוס, אין כל צורך בשום מבט היסטורי והגיוני, אין צורך בשׂכל, להיפך, לשֵם כך צריך להיות "בּוּר ועם הארץ", עיוור, שאינו מתאר לעצמו את העתיד.

אם לא קיימת הכרה חברתית, אם כל אחד חושב אחרת, אז אנחנו הורסים מבלי ליצור את העתיד. אם אנחנו מכירים בכך שיש לנו צורך בראיית עולם חדשה, לאן אנחנו צריכים להגיע, המצב העתידי שלנו ואיך להתפתח לקראתו, אז אנחנו נגיע להכרה בצורך של ידע חדש.

כל מדרגה חברתית-כלכלית היסטורית חדשה בהתפתחות של האנושות נבנתה על הקודמת, על ה"אבות", מפני שכל המדרגות נבדלו בהתפתחות אגואיסטית גדולה יותר.

המצב שלנו הוא ייחודי, המדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו זו אנושות אינטגרלית. מאחר והמצב הזה אינו מוכר לנו כלל ועיקר, ניתנה לנו חכמה (מדע) על המדרגה הבאה של התפתחותנו. כי אנחנו עולים ממדרגות של התפתחות לא הכרתית (התפתחות חברתית של דרגות דומם, צומח וחי) להתפתחות של דרגת ה"אדם".

ניתנה לנו חכמת הקבלה, שהיא מדברת על איך לעבור למדרגה הבאה. המעבר הזה צריך להיות, בניגוד למעברים הקודמים, לא אוטומטי, אינסטינקטיבי, אלא הכרתי. אותו אנחנו נעבור רק במידת ההכרה, ההבנה והשליטה שלנו וניהולו.

ידיעות קודמות בנושא:
עידן של פעולות הכרתיות
הרגע המכריע בהיסטוריה
להתעורר במימד חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest