תחזיק ביד שלי

מתוך הקדמת ספר הזוהר:

"אמנם, מטרם שזוכים להפוך הרצון לקבל שבנו ע"י תורה ומצוות, לקבלה ע"מ להשפיע, נמצאים מנעולים חזקים על אותם השערים לה', כי אז יש להם תפקיד הפוך, להרחיק אותנו מה'.

אבל אם אנחנו מתגברים עליהם, שלא ישפיעו עלינו, לצנן אהבתו מליבנו, הנה אז נהפכים המנעולים ונעשים פתחים, והחושך נהפך לאור, והמר למתוק. משום שעל כל המנעולים מקבלים אנו מדרגה מיוחדת בהשגחתו, והם נעשים לפתחים, למדרגות של השגה בה'."

בכל אירוע שבחיינו צריך לראות רק את הכוחות שפועלים עלינו. ולא חשוב באיזה כיוון הם פועלים, אבל הם כולם נועדו לדחוף אותנו להתקרב לבורא, לגלות אותו ולהידבק בו.

ואם אדם עובד יחד עם הכוחות האלו, ועוסק בצרכי הגוף שלו רק במידת ההכרחיות לקיום הבהמה הזאת, ואת כל היתר מקדיש לצרכי הנפש שלו, בכך שמשתדל לברר ולבקר את כל הכוחות האלו, אז הוא מגלה, שאין בעולם שום דבר מקרי וכל המקרים קורים רק כדי שהוא כל פעם ידבק עוד יותר חזק לבורא.

הוא מגיע למצב, שהוא מוצא את עצמו לא מול הכוחות האלה שמבדילים אותו מהבורא, שעומד מהצד השני, אלא שומע הזמנה מהבורא: "בוא אל פרעה!". כלומר האדם והבורא עומדים יחד זה ליד זה, ויוצאים יחד נגד פרעה, והכוחות האלה עומדים מולם. הבורא אומר לאדם: "תחזיק אותי ביד ונלך יחד!".

זוהי נקודה מאוד חשובה בבירור האדם בחייו, בבירור המקום שבו הוא נמצא לעומת הבורא ולעומת ההפרעות. האם הוא והבורא נמצאים משני צידי ההפרעות, כלומר שההפרעות מבדילות את האדם מהבורא? או שהאדם מבטל את עצמו ונדבק לבורא, ואז מוצא את עצמו על הידיים שלו או שמחזיק אותו ביד, כמו ילד קטן ליד אדם מבוגר, ואז ההפרעות האלה נמצאות מול שניהם, כמו שנאמר: "בוא אל פרעה!".

ואז העבודה הופכת להיות אחרת, כי אז הוא תופס את הכוחות האלה, שהם באו כדי לחזק את הדבקות ביניהם, לחבר בין האדם והבורא. זה דומה לכלב שנובח על ילד, ובזה מחייב את הילד מתוך פחד להיצמד לאימא או לאבא. כלומר, הכוחות האלה מייד מורגשים כעזרה, אם האדם נמצא באותו הצד עם הבורא, שמזמין אותו ללכת יחד אל פרעה. ואז פרעה פועל כדי לגרום להם לדבקות יתר. בזה כל ההבדל.

מתוך ההכנה לשיעור, 29.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על מה לבקש כשכואב?
מי הכביד את לב פרעה
פרעה הוא העבד הנאמן של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest