דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על אוכל טעים ובריא…

על אוכל טעים ובריא…

"חובה ללעוס באופן יסודי את המזון, לקבל מזה הנאה ולהודות לאל על זה. צריך לאכול בשתיקה, בקרב החברים שלך או המשפחה, ולהרגיש בכל רגע הכרת תודה." (הרמב"ם).

כל תזונאי (דיאטן) מודרני יאשר את הנחת היסוד הזו.

אבל זה טוב, אם יש לי חצי שעה להפסקת אוכל: עשר דקות כדי לרוץ למזנון עם אוכל מהיר ועשר דקות חזרה. שָם ידחפו לי בין שני חלקי הלחמנייה איזה עלה של חסה, איזו קציצה מבשר סוס, ואת כל זה אני צריך ללעוס לאט ובהכרת תודה, בקרב אנשים טובים, בהנאה, בתחושת ניחוחות, להאזין למוזיקה, בשכבי על צד שמאל?

היום זה כל כך לא ריאלי בסביבה שלנו, שזה דומה לקריאת ספר על אוכל טעים ובריא, שבו יש הרבה הצעות ועצות. אבל מי יכול לקיים אותן? מי יכול להתעסק בזה?

אני מקווה שבעתיד אנשים יקבלו מזון הגיוני, מוצרים טובים שנבחרו בקפידה, עם הרכב מספק של ויטמינים ומינרלים הדרושים לאדם. וחוץ מזה, יהיה מספיק זמן כדי לצרוך את כל זה בצורה נכונה.

דרך אגב, המורה שלי, הרב"ש, עשה כך. בסעודות אנחנו למעשה לא דיברנו, והן הרי נמשכו חצי שעה ולפעמים ארבעים דקות. מה שמעניין זה, שהוא אף פעם לא שתה בזמן הסעודה, ואף פעם לא דיבר, ואם כבר אמר משהו, אז בקצרה.

בסעודות הוא תמיד היה שקט ומרוכז, לעס את המזון באיטיות, כי באופן מחשבתי הוא היה נמצא בתהליך מסוים. אני בטוח שהוא כל הזמן ניסה לאזן את מצבו הרוחני עם מצבו הפיזי.

אני ראיתי את זה עליו: עכשיו הוא מקבל אנרגיה, מזון. היא מחברת אותו עם אותו המקור, שממנו הוא קיבל את האנרגיה. בשביל מה הוא קיבל אותה, בשביל מה הוא קיים, מחזיק את הקיום הזה? כך הוא התחבר למערכת מסוימת. עם יחס כזה בכל רגע, הוא היה מתחיל להרגיש את עצמו כקיים במערכת אחת ענקית, כמו בקורי עכביש, שממנה הוא מקבל ואליה הוא מעביר. והמזון היה מתווך טבעי בינו לבין כל המערכת הזאת. הוא התייחס לזה בצורה מאוד רצינית!

מתוך שיחה מס' 3 בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איזון הגוף, זה איזון העולם
איפה אפשר להשיג אוכל שהוכן באהבה?
תזונה: המנה הטבעית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest