דף הבית / חינוך, ילדים / תחושות המישוש בחינוך האינטגרלי

תחושות המישוש בחינוך האינטגרלי

שאלה: במחצית השנייה של המאה ה- 20 הפכו לנפוצות, מה שנקרא, השיטות של "הפסיכותרפיה הגופנית", מדובר על אנשים שתופסים את העולם דרך תחושות של מישוש, של מגע. בהתאם לשיטה האינטגרלית, בעלותנו לדרגה הבאה, אנחנו מתנתקים מהגופים שלנו. אז מה לעשות עם אותם האנשים, שהתרגלו כל החיים לגעת זה בזה? מה לעשות איתם?

תשובתי: לתחושות המישוש ודאי יש מקום כגורם עזר של הקשר הראשוני, כי כל אדם מרגיש דרכן איזה שהן השפעות.

חייבים להושיב את האנשים במעגל, כדי שהם יגעו זה בזה בברכיים או במרפקים, לפעמים אפילו יחזקו ידיים ולפעמים יתחבקו. אנחנו משתדלים להושיב גברים ונשים בנפרד במעגלים שונים, כדי לבטל כל מיני הפרעות, לאפשר מגע חופשי וכולי. כלומר, בשלב הראשוני של השימוש בשיטה האינטגרלית, למגע הגופני יש חשיבות גדולה.

בכל זאת, למתחילים חשובה מאוד ההרגשה הבלתי אמצעית של האנשים שלידם אתה נמצא. אני לא חושב שבהתחלה אנשים יכולים לצאת לאינטרנט ודרך ערוצי הקשר הווירטואליים להתחיל לבוא במגע ביניהם מאחורי "שולחן עגול" וירטואלי. זה מסובך, על אף שאפשרי.

שאלה: המצב התקני של החינוך מהווה מה שנקרא "ליטוף" של הילד. אני כפסיכותרפיסט יודע, שישנם המון אנשים שלא קיבלו מספיק חיבה ומגע בילדותם. האם החיבור האינטגרלי יאפשר לאדם לקבל את התחושה הזאת?

תשובתי: לא יודע. אני לא הרגשתי שום צורך אחר אצל התלמידים שלי, חוץ מאשר להחזיק ידיים ולהתחבק במעגל, להרגיש דרך מגע של מישוש את ההשפעות הפנימיות הבאות, האיחוד הפנימי. "ליטוף", לא, לזה לא הולכים, מפני שכל השאיפות מלכתחילה מכוונות לאיחוד הפנימי.

שאלה: ואת הילדים צריך ללטף?

תשובתי: כן. לצערי אנחנו לא מחנכים את האנשים, לא מכינים אותם להיות הורים, הם לא מבינים את זה.

שאלה: האם אדם שהתעלה מעל לדרגת הגוף, התאחד וקיבל תחושה אינטגרלית, יוכל לפצות על החוסר בחינוך?

תשובתי: הכול לחלוטין!

בעיקרון, כשאנחנו יוצרים בחברה אווירה אינטגרלית, אז כל בני האדם יבינו בצורה אינסטינקטיבית פנימית, איך הם צריכים להתייחס בצורה נכונה לילדים, למבוגרים, לזקנים, כל זה כבר יבוא לידי איזון.

מתוך שיחה מס' 33 על חינוך אינטגרלי, 25.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הדיון במעגל
התאמה פסיכולוגית בקבוצה
קשר ברמה הרגשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest