דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תוצאת הכנס היא עבודת הכוח העליון עלינו

תוצאת הכנס היא עבודת הכוח העליון עלינו

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 5

שאלה: באחד הימים בכנס עבר גל מוזר כלשהו, ובאותו הרגע היה נדמה שלבטח הכול כבר מתוקן! היה הֶבזק כלשהו וכולם הרגישו זאת. אבל אחר כך הכול נעלם, כאילו בכלל לא היה קיים. והיה ביטחון בכך, שכל מי שיבוא במגע הקצר ביותר עם הקבוצה הכללית, בטוח ירגיש את החיבור הזה.

האם הביטחון בכך, שכולם יהיו במאה אחוז מתוקנים, הוא אמת?

תשובתי: אין שום ספק בכך. כיצד יתכן שמשהו יישאר לא מתוקן, אם הטבע כולו אינטגרלי ואפילו חלקיו הקטנים ביותר מקושרים ביניהם.

נניח, אם אתה תישאר לא מתוקן, זאת אומרת כל הבריאה תהיה לא מתוקנת. לכן, גם אתה תצטרך להתאמץ. לא יכול להיות אחרת! זה מצד אחד.

מצד שני, אנחנו רואים על עצמנו באיזו מהירות מתחלפים בנו הרצונות. רצון אחד, שני, שלישי… פתאום המחשבה "עפה" אי שם, מופיעים רצונות אחרים, וכולי. מיליוני גירויים חיצוניים עלולים להשפיע עלינו, מפני שעדיין קיימים בתוכנו חללים לא מתוקנים אשר מיתקנים רק על ידי הצטלבות הדדית בין הרצונות והמחשבות שלנו.

לכן, העבודה שאנחנו עושים עכשיו היא יעילה ביותר.

לפעמים אני יושב בשיעור ומסתכל כיצד האנשים לומדים, קוראים, ואני מרגיש שהאוויר מלא חכמה אך היא אינה מועילה. ועכשיו בכנס הזה אנחנו לא מדברים על חכמות כלשהן, לא מציירים שרטוטים מיוחדים, לא משתמשים בשפה מתוחכמת מתוך המקורות שלנו, אלא מורגשות פעולות פנימיות עוצמתיות מאוד שמתרחשות ברמה יותר גבוהה מעלינו.

בזכות המוכנות שלנו להתחבר ולהתבטל כלפי התנאי להתעלות ב"אמונה מעל הדעת", מה שנקרא, להעדיף השפעה על פני קבלה, אז אנחנו נעורר על עצמנו את הפעולות מלמעלה. הן יורדות עלינו בהדרגה ושוקעות בנו. לכן, אתם תמשיכו להרגיש עוד זמן רב אחרי הכנס שתוצאותיו מתגלות בכם.

אני באופן אישי לא מרגיש הבדל מיוחד בין הכנס, לימודים או אירועים שונים אחרים, מפני שכל אלה הם שרשרת רצופה של עבודת הכוח העליון עלינו. אנחנו מעמידים את עצמנו תחת השפעתו והוא פועל.

ויש הבדל עצום בין הפעולה ליישומה. אנחנו יכולים לבצע משהו היום ואחרי שבוע או שבועיים לקבל תגובה על הפעולה הזאת, מפני שנחוצה התקשרותם של מנגנונים נוספים לפעולה הזאת, כלומר עוד המוני אנשים.

לדוגמה, בקרוב אנחנו חוזרים למקומות שלנו, מתערבבים עם יתר הסביבה הקרובה לנו והם מתחברים אלינו בצורה כלשהי. בסביבת הקבוצות שלנו, קרובי המשפחה שלנו, העמיתים בעבודה, אנחנו נעשים "עבים" יותר, כולם מגיבים בהדרגה בלי להבין וגם אנחנו לא מבינים כיצד זה פועל אבל כך זה קורה.

אחרי שההמון הזה קולט בתוכו את ההתפעלות מאיתנו, בהדרגה היא מסתדרת וכעבור זמן מה היא נרגעת. דווקא לאחר מכן אנחנו באמת מתחילים להרגיש את תוצאות הכנס. זה יכול לקרות במשך מספר שבועות ואולי בעוד חודש-חודשיים.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס סנט פטרבורג, 14.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ה"פלוסים וה"מינוסים" של הכנס
להתעלות "מעל הדעת"
איך "לספור" את מה שהושג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest