דף הבית / כלכלה / כסף / תוצאות פסגת G8

תוצאות פסגת G8

laitman_2010-12-14_9651_us-70.jpg

דעתו של מ. חזין (כלכלן ידוע), מתוך ההצהרה הסופית של G8: "ההתאוששות העולמית צוברת כוח והופכת להיות יותר עצמאית. אך הסיכונים עדיין נשארים ומעוררים דאגה" – אני אישית, לאחר שקראתי את זה, החלטתי שלועגים לי בגלוי.

איזו התאוששות?! כשמדובר על הרעת מצב מתמדת, כשמשבר החוב מאיים ומתפשט מעל לכל העולם, כשהביקוש המשותף ממשיך לקרוס. אלה שמנסים לעשות ברור, לא יכולים שלא לראות שקר כזה.

מה לעשות עם הכלכלה? אין מרשמים ולא ניתן לדון במצב! הציטוט שבתחילת המאמר מההצהרה הסופית, מסמל למעשה איסור על דיון פומבי רציני של תהליכים משבריים, ודומיניק שטראוס-קאהן שיושב במעצר בית ובסכנת מאסר ממושך, הוא עדות, למה שיקרה למי שמפר את האיסור הזה.

האם מנהיגי המדינות G8 מבינים, שלמעשה לא קיים פוטנציאל לגדילה. לא קיים. תוכניות שליליות הן בלתי נמנעות. מי שזה ברור לו, אינו יכול לשתוק. באופן כללי, הפסגה עצמה והתוצאות הרשמיות שלה עשו עליי רושם די מדכא.

כלֵי התקשורת הבינו, שהנושׂא בכללות, לא מעניין את האזרחים, והגורמים החצי רשמיים, שלכאורה בגלוי או שלא בגלוי קשורים לממשלות, ופשוט חייבים להגיב איכשהו על אירוע גרנדיוזי כזה, שנערך עכשיו בדוביל, כמעט ושותקים…

תגובתי: אך אם לאף אחד אין מרשם למשבר המחמיר, אז בשביל מה לצעוק עליו לעורר ולהסעיר לשווא את העמים? פרעה אמר למשה: "למה אתה מעורר ומסעיר את העם ומסיח אותו מעבודתו!". עד שלא יימצא אמצעי למשבר הגלובאלי הכללי, ההיגיון הבריא אומר שהם צריכים לעשות רושם שיש להם יד טובה בקלפים למרות שהקלפים גרועים!

ידיעות קודמות בנושא:
כמות אסונות הטבע הושלשה
בניסיונות לרכך את המכה…
חולשתם של החזקים בעולם הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest