דף הבית / כלכלה / כסף / תוצאות פסגת ה-G20

תוצאות פסגת ה-G20

ידיעה: "מהפורום בקאן תיזכר אווירת הפשרה הכללית, וחוסר הרצון ללכת רחוק מדי. כולנו באותה סירה. הענקיות הפיננסיות ארה"ב וסין לא הפעילו שרירים פיננסיים, מדינות ה-BRICS לא התגאו בדינמיקה החיובית, והמדינות הבעייתיות, לאחר הפרק היווני, לא הסתכנו לשחק את הכבוד הפגוע.

התוצאה החשובה ביותר מהפסגה היא חוסר הכעס מהתוצאות שלה. כולם הבינו עד כמה הם קשורים בצורה הדוקה ועומדים בפני הגל החדש של המשבר העולמי שעומד להגיע.

ההסכמה הרחבה הייתה על המטרות המובנות: דאגה למרבית מקומות העבודה, שיתוף פעולה לקראת איחוד חברתי, צמצום היקפי העוני. הוסכם לתמוך ביציבות המערכות הבנקאיות והשווקים הפיננסיים. הקפיטליזציה של הבנקים והנזילות שלהם יישמרו. ה-G20 הסכימו לקבל חבילת אמצעים לשיקום הצמיחה הכלכלית. האיחוד האירופי צריך לפקח בקפדנות על מנגנון חיזוק היציבות הפיננסית.

ה-G20 סיכמו על תוכנית שמורכבת משש נקודות: מיזוג תקציבי, העלאת הביקוש של הסקטור הפרטי, רפורמות מבניות, רפורמות במערכות הפיננסיות הארציות והעולמיות, התנגדות לפרוטקציוניזם, ושיתוף פעולה לשם התפתחות.

ה-G20 מעריכים שסין תפתח את הביקוש הפנימי שלה, תחזק את מערכת הביטוח הלאומי, תעצב את מודל הצמיחה הכלכלית ותעלה את הגמישות של סחר החליפין על מנת לצמצם בהדרגה את קצב הצטברות הרזרבות הבינלאומיות".

התייחסותי: לפנינו – צונאמי!

ידיעות קודמות בנושא:
תתמקדו בבני האדם!
פסגת האיחוד האירופי נמנעה מאסון
לקראת פסגת ה-G20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest