דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תוצאות הכנס עדיין לא התגלו לחלוטין

תוצאות הכנס עדיין לא התגלו לחלוטין

שאלה: אחרי שעברנו את סדרת הכנסים העוצמתית ועשינו עבודה לביטול עצמי, מה עוד חסר לנו כדי לבנות את העובָּר הרוחני?

תשובתי: אנחנו עדיין לא מחוברים בצורת העובָּר וגם לא מחוברים כדי לעצב את הרחם שבתוכה יתפתח העובָּר. חסר רק הקשר ולא יותר מזה. צריכים להתחבר לגוף אחד, להיות כאיש אחד בלב אחד. הרי באמת, אתה עדיין לא רוצה את זה, אתה רק לומד.

שאלה: אז מה פתאום אני יכול לרצות משהו שאני לא רוצה?

תשובתי: אנחנו מקבלים חיסרון כזה בעקיפין על ידי הפעולות שאנחנו עושים. אנחנו לא מסוגלים לעשות כלום ישירות נגד האגו שלנו, אבל בעקיפין אנחנו יכולים לעורר את המאור המחזיר למוטב שמשנה את הטבע שלנו.

שאלה: האם קבוצה קטנה מתוך הקבוצה הגדולה שלנו יכולה להתחבר ולהיות כעובָּר, או שלשם כך נחוץ חיבור בין כולם?

תשובתי: נכון לעכשיו, בלתי אפשרי לומר באופן ודאי כיצד זה יהיה, מפני שמצב כזה מעולם לא התממש עדיין. צריכים לעכל היטב את העיקרון הזה. אסור להיות בטוחים שמשהו יקרה בצורה מסוימת אם הוא עדיין לא התממש. ברוחניות קיימות אין ספור אפשרויות. לכן, אני לא יודע בדיוק איזו קבוצה פנימית צריכה להיות כדי לבנות מעצמה עובָּר שקיים בתוך הרחם, כלומר בתוך הקבוצה החיצונית.

בהדרגה, אנחנו מתקרבים לזה בקצב מהיר ביותר. אני כל פעם נדהם מהקפיצות הפתאומיות החדשות שלנו. אבל אין יוצאים מן הכלל, כולנו צריכים להפוך לעובָּר בהתאם ליחס שלנו כלפי הרצון לקבל, וכולנו צריכים להיות הרחם ביחס שלנו כלפי הרצון להשפיע. אנחנו בונים את כל זה מעצמנו.

קודם צריכים לבנות רחם, את מידת ההשפעה, להעלות אותה עד השמיים. ואז מתחתיה אנחנו נוכל לבנות את מידת הקבלה, כלומר, את הקרקע מתחת לרגלינו. תמיד יש קודם "קו ימין", ההשפעה, לפני "קו שמאל", לפני הקבלה. כך כתוב ב"שולחן ערוך" בתיאור המצוות. הספר הזה נותן הרבה מאוד הוראות מעשיות בעבודה הפנימית, אם מפרשים אותן כמושגים רוחניים.

שאלה: על מה עלינו לעבוד היום?

תשובתי: צריך לעבוד על רוממות תכונת ההשפעה ועל בניית הקשר בינינו בצורת העובָּר. עלינו לבנות בינינו קשר, שהוא הבורא, וקשר שהוא הנברא. ואחר כך אנחנו נראה שאלה הם שני צדדים של אותה המטבע.

שאלה: אבל אנחנו לא מסוגלים לקשור בין שני ההפכים האלה!

תשובתי: הבורא יסדר את הניגוד הזה בצורת ה"קו האמצעי". אל תדאגו, לא נשאר הרבה זמן. אנחנו עשינו קפיצה גדולה מאוד ובקרוב אנחנו נרגיש זאת. אנחנו עדיין לא רואים את תוצאת הכנס, אנחנו עוד צפויים לגלות אותה בעתיד ואנחנו כל הזמן מתקדמים לזה.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר הזוהר", 12.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כל הקורא מכתב זה, הוא גם כן הנבחר
סוד המעבר לרוחניות
הכלה שממתינה לחתונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest