תוכנית – מדריך

ספר כאמצעי לגילוי

שאלה: מהיכן מגיעה התורה? אחדים סבורים שהיא נאצלה למשה מלמעלה.

תשובתי: זה אפילו לא רעיון, אלא ההעדר המוחלט שלו.

הערה: אחרים מניחים שמשה כתב את התורה בעצמו.

תשובתי: קודם כל, משה לא כתב בעצמו. היו אנשים, התלמידים שלו, שכתבו את התורה לאורך כל ארבעים השנים של הנדודים במדבר. שום דבר לא יוצא כאן מגדר העולם הרגיל והידוע לנו. חוץ מתוספת אחת – הגילוי של הכוח העליון, שמקיף ועוטף את העולם הזה ומנהל את כל הטבע.

כאשר אנחנו אומרים שהתורה "ניתנה", "הועברה" לעָם ישראל, מדובר על השגה. לא הייתה שום "יד", שהעבירה משהו מלמעלה. הכוח העליון, זה דווקא כוח, ולא "בית דפוס שמימי" שזרק מגילות למשה. האם אפשר לתאר לעצמנו משהו דומה?

לא, התורה נכתבה בדרך רגילה. את הכוח העליון, כמו גם את הכוחות של העולם שלנו, אי אפשר למשש בידיים ולא לתפוס משלוח של קלף או נייר.  אנשים השיגו אותה, עשו היכרות עם השפעתה, ייעודה, מטרתה, ובזה הפכו עם הזמן ל"עָם של ספר".

"ספר", במקרה הזה, זה גילוי, מקור ראשון, שבעזרתו אנחנו מגלים את המחבר שלו: מי הוא, בשביל מה כתב, מה רצה מאיתנו, האם אנחנו מזדהים איתו או לא. אם אני חי בעולם הזה מבלי שאני רואה ויודע שום דבר אחר, אז הספר, התורה בשבילי, זה מה שניתן לנו כמקור ראשון עליון, שבאמצעותו אנחנו יכולים להשיג את הכוח העליון. אין לנו שום קשר איתו, חוץ מהתורה.

הנהגה לכל הדורות

צריך להבין, שהתורה, זה לא מגילות קלף וגיליונות דפוס, אלא, כמו שנאמר, תוכנית שצריכה להתבצע בבני ישראל. והיא מתבצעת בהם מדור לדור.

בהתאם לזה, בכל דור, אם האדם מגלה לעצמו את הספר הזה, כלומר מתחבר איתו ונכלל בו, בזה שרוצה לגלות דרכו את הבורא, אז הוא רואה בו כבר לא סתם סיפור היסטורי, אלא היסטוריה שמתרחשת ממש עכשיו. כי בתורה, ברוחניות, אין מגבלות של זמן. דרך ההיסטוריה הזאת האדם יכול להכיר את הכוח העליון, ואז הספר הופך עבורו למקור של גילוי. בזה המשמעות האמיתית שלו.

לפני אלפי שנים אנשים גילו אותו לראשונה, ומאז הספר הזה נמצא איתנו בצורה של תורה שבכתב. באמצעות אותו הגילוי הראשון ותיאורו בכתב, בזה ששומרים את התנאים שהועברו יחד עם הספר, כל דור יכול לדלות את המסר שלו: מה הוא צריך להיות כדי לגלות את מה שכתוב בו.

ספר, שמשנה אותנו

שאלה: איך אפשר לאפיין את התורה? בכללות, לאיזה סוג שייך הספר הזה?

תשובתי: לאורך שנות הלימודים בבית הספר אנחנו לומדים ספרים מסוימים, עד שהופכים במידה מסוימת לאנשים בוגרים, משכילים, מפותחים.

אותו הדבר גם עם התורה: אני צריך לעבור דרך כל אותן הצורות שמייצר בתוכי הלימוד שלה. כי ההכנה ללימוד והלימוד עצמו, כלומר שימוש נכון בתורה, מביא לכך, שאני כל הזמן משתנה, מתפתח, בזה שעובר את השלבים שמתוארים בה.

ובסופה של הדרך אני משיג את התיקון הסופי הפרטי שלי, הופך להיות דומה לגמרי לאותו הכוח, שמראה לי את כל ה"סרט" הזה על הבריאה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 490, 04.01.2015

ידיעות קודמות בנושא:
התורה כמנוע של שינויים
אני מעתיק את התורה
הכוח הנסתר של התורה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/wgIZ9

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest