דף הבית / חינוך, ילדים / התורה שבעל פה, היא מפתח לחדירה פנימה

התורה שבעל פה, היא מפתח לחדירה פנימה

מוכנות לקריאה

בעולם שלנו אני צריך להכין את עצמי לקריאה של כל ספר. אם זה רומן אנגלי, אני צריך לדעת אנגלית, אם זה מדריך לאדריכלות, אני צריך להתמצא באדריכלות, אם זה דו"ח על ניסויים כימיים, אני צריך להתמצא בכימיה.

תמיד צריך להיות בסיס של הכנה, שמועבר בנפרד מדור לדור.

כך גם בהשגה הרוחנית, התורה שבעל פה מלווה את התורה שבכתב. כי השם "תורה" נובע מהמילה "אור". לפיכך, התורה שבעל פה מקדימה ומהווה הכנה לקריאת הספר, היא מלווה את הספר הזה ומועברת "מפה לפה", מדור לדור, ממקובל למקובל, בשרשרת של אלה שמסוגלים לפתוח את הספר.

אם אני רוצה באמת לגלות ולדעת על מה הוא מדבר, אם אני רוצה לחשוף בהרחבה את העולם ודרכו להבין את מי שמראה לי את ה"סרט" הזה, אם אני מוכן להשתנות כדי להפוך להיות דומה לו, כדי לרדת לעומק העניין של מהות ה"תמונות" שמשודרות, אז אני צריך לחפש אנשים שיש להם שליטה בתורה שבעל פה.

הצגה עם הפתעה

שאלה: מה זה אומר להיות דומה לאותו הכוח שמראה את ה"סרט" הזה?

תשובתי: מדובר על השתוות הצורה, השתוות התכונות.

למשל, אם אני רחוק מלהתעניין בתיאטרון, אז כשאני מגיע לאיזו הצגה, אני לא יכול מיד להתחבר אליה. אבל אחר כך לוחשים לי שהמחזאי הוא בעל גורל מיוחד, שהשחקנים הראשיים הם דמויות אמיתיות, שבאמת חוו את הדרמות האלה…

תחילה, אני לא ידעתי ולא הבנתי שום דבר, לא הייתי מוכן. ואילו עכשיו, ביודעי את הרקע, את המצע, בזה שחדרתי קצת יותר לעומק, אני יצרתי בתוכי תכונות והרגשות חדשות, אני יכול להזדהות עם הגיבורים, לבוא איתם במגע, כאילו שאני בעצמי עומד במקום שלהם ואפילו עובר את המצבים שהם עוברים. אני רכשתי את אותן התכונות, והודות לזה, ההצגה מופיעה לפניי באור חדש לחלוטין.

אנחנו לא מבינים אחרת את העולם הזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 490, 04.01.2015

ידיעות קודמות בנושא:
תוכנית – מדריך
חכמת הקבלה – תורה שבכתב ותורה שבעל פה
ברית סודית עם הכוח העליון, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest