דף הבית / כללי / תוכן אינפורמטיבי ובהירות של שפת הקבלה

תוכן אינפורמטיבי ובהירות של שפת הקבלה

הערה: נדמה לי, שהתמונה שאותה מתארים מקובלים לא ממש מושכת אנשים. באמונות ושיטות אחרות מספרים על הכול בצורה כל כך מעניינת, שמיליוני בני אדם נמשכים אליהן.

תגובתי: אני לא תמלילן, אבל התמונה שנתפסת על ידי מקובלים גבוהה יותר מכל הכתבים הליריים. מה שגורם לי להתפעלות אלה הדקויות, הבהירות, התוכן האינפורמטיבי, הקונקרטיות של התיאור שלהם, במספרים, באותיות, בקודים. בכתבים של כל אחד מהמקובלים, יש יובש ותוכן אינפורמטיבי, מעין דחיסות, שוודאי שאין מקום לרגשות. הרגשות נמצאים במי שיוצר את כל זה בתוכו מחדש.

שאלה: האם זה נעשה כך במכוון?

תשובתי: לא. פשוט הטבע מתואר בשפה כזאת. נניח שאני לוקח אלקטרונים, פרוטונים, נויטרונים ומרכיב מהם אטום. אחר כך מהם, באופן כלשהו, שבינתיים לא ידוע לנו איך, מתחברים תאים חיים שגדלים ומתרבים ומהם מופיע אורגניזם. כל זה פיזיקה, מתמטיקה, אבל לא ליריוּת.

אחר כך כל האורגניזמים הללו מתחילים להרגיש מה טוב עבורם, מה רע עבורם, איך להיטיב לעצמם, ואז מופיע הרגש. רגש! ובהמשך, כאשר מתגלה פעילות עצבית גבוהה, יש השגה בעולם שלנו או בעולם העליון, הכול זה פעילותם של התאים הקטנים ביותר.

הכול מתרחש הודות לחיבור הדדי ביניהם. זוהי תקשורת פנימית מורכבת מאוד. יש רק אור ורצון ובקשר ביניהם, פלוס ומינוס אלמנטריים, מופיעים רגשות, סוגי מידע, ייסורים ותענוגים עצומים.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest