דף הבית / המשבר ופתרונו / תהלוכת ניאו-נאצים בבולגריה 

תהלוכת ניאו-נאצים בבולגריה 

שאלה: בסופיה בירת בולגריה התקיימה תהלוכת לפידים של פשיסטים, ונראה שזה התקבל בציבור בשיוויון נפש. האם יתכן שמפעולה קטנה זו זה יכול להתפשט לקנה מידה עולמי?

תשובתי: כל העולם מקבל על עצמו היום את האידיאולוגיה הפשיסטית. נאציזם ופשיזם, הן אידיאולוגיות שבהכרח מתלקחות באנושות כאשר אין לה שום אידאל אחר. אני יכול לומר שהסוציאליזם והנאציזם מסמלים את התגלות המבוי הסתום של האנושות בהתפתחות האגואיסטית שלה, ומתחילים לזהות את הסיבה לכל הכישלונות בעם ישראל, שלא מבצע את המשימה ההיסטורית שלו.

ולכן צצות כאלה התגלויות עוצמתיות, ונטיה אליהן, כשמצד אחד, כביכול אין להן שום הצדקה ממשית, אבל מצד שני הן נובעות באופן עד כדי כך טבעי, מתוך ההרגשה הפנימית של בני האדם, שאי אפשר בשום צורה להתווכח איתם ברמה של השׂכל הישר. הוויכוח הזה בסופו של דבר, יביא את היהודים להבנה שלא סתם כך כל העולם מאשים אותם במשהו, אלא שאצלם באמת נמצא ככל הנראה, איזה מפתח קטנטן לאושרו של העולם.

המפתח לאושר נמצא בחכמת הקבלה, והעולם יכול לגלות את אותה אידיאולוגיה, מערכת חינוך של שינוי האדם, של האנושות כולה, של כל העולם, שבה הוא ירכוש את המצב העתידי המאושר שלו. מקובלים שחיים בקרב העם הזה, מנסים בכל הכוחות להראות לו, שיש לנו את האידיאולוגיה, את השיטה, ואת כל מה שצריך כדי להפוך את עצמנו ואת כל העולם למאושרים, ושזה הדבר העיקרי. זהו היסוד של כל האנושות, של כל הדתות,  זה היחס הנכון של האדם לעולם.

אז בואו נתחיל לעסוק בזה! כי רק אנחנו יכולים לעשות את זה, ואז כל העולם יתאחד סביבנו. הרי זו בדיוק הסיבה שהוא מאשים אותנו. אבל היהודים בכלל לא רוצים לשמע זאת, ולכן בכל דור מנסים בכל הדרכים האפשריות, לשרוף, לתלות, למחוץ, להשמיד את אלה שדואגים לאנושות, ולמרבה הצער, ייחס כזה מוביל אותנו לשואה הבאה, ולקראת זה אנחנו הולכים.

אין לי שום זכות להאשים אף אחד בשום פנים ואופן, אלא את היהודים, בזה שהם מאפשרים לעולם להתפתח בצורה כזאת, למרות שבידיהם נמצאת השיטה לאושר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest